Rupanya ramai yang suka drama bersiri Dukun Diva yang mengangkat kisah ‘female con artist’ dan 'anti-heroes'.

Antara komen netizen ialah, drama siri Dukun Diva di bawah jenama Astro Originals ini tampil dengan seribu kelainan apabila sarat dengan elemen drama, komedi, suspen, aksi dan penyiasatan.

Turut menjadi tanda tanya penonton ialah, kehadiran Sarjan Anep lakonan Aloy Paradoks dari filem Pusaka dalam Dukun Diva!

Korang nak tahu apa lagi elemen kejutan Dukun Diva? Bukan nak jadi spoiler tapi Gempak tak nak korang berteka-teki.

Ini trivia menarik tentang Dukun Diva:

1. Dukun Diva mempunyai 8 episod kesemuanya dan 1 episod istimewa (episod ke-9) yang memaparkan ‘The Story of Dukun Diva’.

2. Lokasi utama penggambaran Dukun Diva telah dijalankan di sekitar Kuala Lumpur, Kuala Kubu Bharu & Semenyih serta mengambil masa lebih kurang 45 hari untuk diselesaikan. Sesi penggambaran terhenti di hari 42 kerana Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 3.0).

3. Mempunyai lagu tema, Jangan Telepas Pandang, nyanyian Wani Kayrie.

4. Watak Sarjan Anep adalah daripada kesinambungan dari filem Pusaka.

5. Setiap karakter mempunyai simbol ikonik tersendiri seperti Che Yah– Kebaya, Dokoh, Cucuk Sanggul, Anting-Anting. Lola – rantai leher choker. Dato’ DD – Kipas Tangan, Kerusi Throne, produk kecantikan wanita. Zul – Business, Suit, Kereta Mewah. Daniel – Motorsikal, ‘Skateboard’, Teleskop, Seruling. Baby Riena – Telefon dan Anak Patung.

6. Dukun Diva menjalinkan kerjasama bersama jenama lilin beraroma, Lampu Cherita, dan pengedar coklat tempatan, Love 18C bagi menghidupkan keunikan setiap karakter utama dalam drama Astro Original ini. Cenderahati drama Dukun Diva edisi terhad ini boleh didapati di laman rasmi Lampu Cherita, www.lampucherita.com dan Love 18C, www.love18c.com.

Istimewa untuk pelanggan Astro, diskaun tambahan boleh didapati melalui website Astro Rewards tertakluk pada terma dah syarat.

Apakah yang berlaku kepada Datuk Saddiq? Berjayakah Che Yah dan Lola meyakinkan Datuk DD? Saksikan episode ketiga Dukun Diva, di saluran Astro Citra (saluran 108), pada jam 9.00 malam, Isnin depan.

Tertinggal episod 1 & 2? Jangan risau korang boleh strim di platform Astro GO atau On Demand.

Ikuti info dan klip-klip menarik menerusi akaun Instagram, Facebook, Twitter Astro Gempak dan Astro Shaw.