Penyanyi Dafi akui bergelar anak kepada Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mempunyai cabaran tersendiri.

Menurut Dafi, perkara itu dapat membantu kerjayanya sebagai anak seni, namun kadang-kadang ia juga boleh menganggu.

"Saya tak nafikan tumpuan orang ramai terhadap bapa saya sedikit sebanyak memberi kesan kepada kerjaya saya.

"Kesan yang saya maksudkan, ia boleh membantu kerjaya saya dan pada masa yang sama ada sedikit menganggu, kita tahu, untuk berada di tempatnya itu, bukan semua orang suka," katanya ketika ditemui Gempak semalam.

Jelas Dafi, gangguan yang dimaksudkan itu adalah ketika dia menerima banyak mesej peribadi daripada netizen yang tidak berpuas hati dengan kerajaan atau bapanya sendiri.

"Banyak orang yang tak bersetuju dengan apa yang dicadangkan atau dilaksanakan oleh kerajaan atau apa yang diperkatakan bapa saya, tetapi mereka luahkannya kepada saya.

"Saya kerap terima DM sebegitu, saya tak faham kenapa, saya sendiri jarang cakap pasal politik, memang ada manusia macam tu, kau marah bapak, anak yang kena marah," katanya.

Apapun, Dafi sentiasa gembira dan berbangga melihat usaha dan kerja keras bapanya yang menunaikan tanggungjawab terhadap negara.

"Saya bangga dengan bapa saya, tak kiralah apa yang orang nak cakap, saya tetap gembira untuknya.

"Saya nampak dia puas bekerja, dia dapat lakukan tugasan dengan sebaik mungkin, sebagai anak saya bangga dia diberi kepercayaan oleh kerajaan untuk tugasnya itu," tuturnya menutup bicara.