Persembahan peserta program nyanyian kanak-kanak The Choose One iaitu Amir ketika mendendangkan lagu berjudul Sesungguhnya (Raihan & Alif Satar) menjadi tular di laman sosial.

Bukan itu sahaja, Amir turut diminta sekali lagi untuk menyanyikan chorus lagu Tiara (Kris Malaysia) sehingga menyebabkan salah seorang juri iaitu penyanyi Datuk Awie jtidak dapat menahan sebak.

Selain Awie, juri lain iaitu Jihan Muse dan Datuk AC Mizal turut berdiri dan memberikan tepukan penghormatan selepas Amir selesai membuat persembahan.

“Tak tahu nak cakaplah. Dia ada sesuatu yang unik budak ni, dia ada sesuatu yang cara dia deliver lagu tadi pun tersentuh hati. Saya tersentuh. Nyanyian dia bagus.

“Kalau lagu sedih, yang ini boleh mengalirkan air mata saya. Tahniah Amir,” kata Awie.

Semenjak itu, banyak video nyanyian Amir yang juga protege kepada penyanyi Putera Muhammad dalam program tersebut menjadi perbualan netizen yang turut memuji kelunakan suara kanak-kanak berusia 12 tahun itu.

Malah, Amir turut dijemput menjadi tetamu di segmen 3 Pagi Era bersama Nabil Ahmad, Azad dan Radin pada Selasa.

The Chosen One bersiaran pada setiap hari Rabu pada pukul 9 malam di saluran Astro Ceria.

@tomatokaramel Dato' AC kata ada vibe2 fenomena Mawi World?? #foryoupage #fyp #masukberanda ♬ original sound - Username : Tomato?