Malaysia kaya dengan khazanah alam semulajadi yang tak ternilai indahnya. Pantai, gunung, laut, hutan, seni bina, makanan, pakaian dan kepelbagaian kaum membentuk negara yang paling indah untuk didiami.

Dalam pada kepesatan ekonomi dan pembangunan ketika ini, Malaysia masih tersimpan banyak lagi permata yang menarik untuk diterokai.

Terbukti menerusi peraduan fotografi Go the S-tra Mile Samsung, enam pemenang telah diumumkan dan bakal ke Korea Selatan untuk trip fotografi bersama jurugambar profesional tidak lama lagi. Keenam-enam pemenang ini telah diumumkan pada 23 November lalu.

Gunung Pulai di Johor Bahru, Johor yang dibidik @aliasyraf, sunset di Kuala Rompin, Pahang yang dirakamkan cukup majestik oleh @sol_h_n, pesisir pantai di Taman Negara Bako, Sarawak seperti yang diabadikan oleh @zzkoay81 antara karya yang terpilih daripada keenam-enam pemenang Go the S-tra Mile Samsung.


Gunung Pulai, Johor Bahru_@aliasyraf


Kuala Rompin, Pahang_@sol_h_n


Bako National Park, Sarawak_@zzkoay81

Tiga lainnya memaparkan panorama indah di Gunung Liang, Perak (@ismailhasyimi), Kuil Gua Chin Swee, Pahang (@yuewaichee) dan senibina moden Tun Razak Exchange, Kuala Lumpur (@xxalex0802xx).


Gunung Liang East & West, Perak_@ismailhasyimi


Chin Swee Caves Temple, Pahang_@yuewaichee


Tun Razak Exchange, KL_@xxalex0802xx

Harus diberikan pujian juga kepada usaha beberapa peserta lain yang membidik foto di Lembah Bujang (Kedah), Encore (Melaka), Pulau Kapas (Terengganu), Pulau Kendi (Pulau Pinang), Kuil Thai Pak Koong (Pulau Pinang), St Diamond Building (Putrajaya) dan Sungai Siput (Perak).

Enam pemenang itu akan menyertai trip ke Korea Selatan bersama jurugambar profesional yang sebelum ini pernah memberikan tips berguna kepada peserta untuk menyertai peraduan Go the S-tra Mile Samsung menggunakan Galaxy S23 Ultra.

Mereka ialah:

1. @thinnesh.jpg
2. @real.joshuase
3. @tianchad
4. @azizimusa_
5. @neysaassila
6. @sesat_in_malaysia

Yang bestnya nanti, enam pemenang Go the S-tra Mile Samsung itu akan ke Korea Selatan untuk merakamkan momen-momen indah di sana sambil ditemani enam jurugambar profesional untuk 'level up' skil dorang dalam mencipta kandungan menggunakan Galaxy S Series.

Samsung sentiasa membawakan permata terindah dan terbaik yang ada di Malaysia ke mata dunia. Korang boleh perhatikan di beberapa papan iklan digital sekitar Kuala Lumpur untuk melihat karya-karya pemenang.

Nak tahu tak rahsia pemenang-pemenang ini dipilih?

Samsung Galaxy S23 Series sebenarnya memberikan pengalaman kamera profesional yang ultimate kepada pengguna untuk menghasilkan gambar dan video yang epik tak kira siang atau malam.

1. 200MP (Galaxy S23 Ultra) akan mencipta butiran khusus biarpun imej dipotong dengan beresolusi tinggi lebih 16x.

2. Nightography
- Selfie malam: Kamera 12MP akan memberikan imej jelas untuk selfie pada waktu malam dengan AI Object-aware engine untuk warna dan tekstur autentik
- Potret malam: Efek bokeh luar biasa dengan AI Stereo Depth dan pemfokusan jelas dan pantas Dual Pixel AF.
- Video jelas: Kejelasan dipertingkatkan dengan pengurangan noise AI Object-aware engine (depan) dan menyokong aplikasi 3rd party (Instagram/Snapchat/TikTok).

3. Gambar 'backlit' dengan butiran jelas: boleh merakamkan sebagai butiran dalam apa jua keadaan.

4. Julat dinamik Super HDR 4x lebih luas untuk gambar 50MP (S23 Series) dan peningkatan butiran ekstra dengan AI.

Perhatikan papan tanda digital di sekitar jalan Kuala Lumpur dan korang akan melihat sendiri ‘hidden gems’ yang dimaksudkan!

Maklumat lanjut tentang produk layari https://www.samsung.com/my/smartphones/galaxy-s23-ultra/