Mata letih berpunca daripada banyak sebab. Ia biasanya berlaku apabila korang bekerja dalam tempoh masa terlalu lama seperti memandu kenderaan, menggunakan komputer dan membaca buku.

Rata-rata orang dewasa akan menggunakan komputer riba sekurang-kurangnya lapan jam sehari, yang menjadikan korang berkedip kurang daripada normal sekali gus menyebabkan mata kering.

Bagi korang yang tidak cukup tidur dan kerap bekerja di bawah tekanan pula, keadaan ini akan menjadi lebih serius dan perlu dirawat dengan segera.

Antara simptom mata korang letih apabila berasa rengsa, kering pada bahagian dalam mata, mata berair, penglihatan menjadi kabur, sakit pada mata dan mata kemerah-merahan.

Sebenarnya, untuk mengelakkan ketidakselesaan mata adalah mudah! Tinggalkan tabiat buruk korang seperti duduk hampir dengan televisyen, menghabiskan masa yang lama pada skrin komputer dan mengadap peranti digital terlalu kerap dan lama.

Selain itu, korang juga boleh rawat keadaan mata yang letih itu dengan jenama nombor satu penjagaan mata dunia, Rohto Extra Cool Eye Drop!

A post shared by Rohto Eye Drops (Malaysia) (@rohtoeyedropsmy)



Apa yang bestnya tentang produk ini?

1. Bahan yang digunakan ialah Hypromellose dan Hyaluronic Acid. Kedua-dua bahan ini berfungsi untuk melembabkan dan menyegarkan mata dengan pantas.

2. Rohto Extra Cool Eye Drop diperakui oleh badan farmasutikal Jepun, Japanese Pharmacopoeia. Jadi ia confirm selamat!

3. Dipek dengan menggunakan bentuk botol yang mudah digunakan dan muncung tirus yang unik untuk menjamin aplikasi yang tepat pada mata.

4. Setiap botol direka dengan ciri-ciri transparen dan telus cahaya untuk membuktikan betapa suci dan tulennya bahan yang digunakan untuk penitis mata ini



Jadi, tunggu apa lagi! Segera dapatkan Rohto Extra Cool Eye Drop di pasaran sekarang. Jangan biarkan mata korang letih dan rengsa.

Terjamin kuasa penyejuk level tujuh!