Laman Utama

"Lebih 20 Tahun, Kembali Jejak Kaki Di Sini" - Faizal Ismail Kini Penyampai Radio ZAYAN, Berganding Dengan Mawi & Anas

Amri Hassan
29/08/2022
02:55 MYT
Jenama radio ZAYAN mengumumkan kemasukan Faizal Ismail, personaliti radio tempatan, bergandingan bersama Mawi dan Anas, menerusi segmen ‘ZAYAN Pagi’, menceriakan waktu pagi para peminat bermula hari ini, setiap Isnin hingga Jumaat, jam 6 hingga 10 pagi di ZAYAN.
Faizal Ismail, juga dikenali dengan panggilan FBI (Faizal bin Ismail), personaliti radio dan pengacara TV yang berbakat besar, akan bersama Mawi dan Anas dengan perkongsian topik-topik menarik serta memberi pandangan dan ulasan tentang perkara-perkara yang menjadi tanda tanya dan sering dibangkitkan oleh peminat.
Kata Pengurus Kandungan ZAYAN, Wan Syahrul Amry pihaknya mengalu-alukan kedatangan Faizal ke keluarga ZAYAN.
"Dengan pengalaman yang dibawa oleh Faizal, peminat-peminat ZAYAN boleh terus menikmati segmen-segmen menarik termasuk ‘Sahabat ZAYAN Pagi’, di mana peminat diberi peluang untuk bertanya sebarang persoalan dan meluahkan perkara yang terbuku di hati untuk mendapatkan pandangan dan ulasan daripada Mawi, Anas dan Faizal Ismail.
"Kami juga berterima kasih kepada semua peminat ZAYAN atas sokongan mereka dan sentiasa berusaha untuk menawarkan kandungan terkini yang dekat di hati mereka," katanya.
Faizal terdahulu memberikan gambaran bakal kembali ke konti radio namun tidak mendedahkan dirinya akan bersama dengan keluarga ZAYAN.
"Insya-Allah akan kembali ke konti radio bermula Isnin depan. Selama empat minggu. Rasa-rasa radio mana ya?" tulisnya di Instagram.
Memulakan tugas pada Isnin, Faizal turut berkongsi rasa terujanya.
"Masya-Allah berada di tempat yang mula-mula sekali jejakkan kaki untuk memulakan dalam industri penyiaran, Astro Bukit Jalil. Inilah tempatnya. Lebih 20 tahun.
"Pertama kali pada 1999, lamanya ya Allah. Ketika radio ERA baru dibuka. Hari ini sampai lagi...
"Masih sama seperti dahulu...," katanya menerusi hantaran video di Instagram.
Para peminat ZAYAN dapat menikmati Sahabat ZAYAN Pagi, segmen baharu di ‘ZAYAN Pagi’, memberi peluang kepada semua untuk berkongsi cerita, pengalaman dan mendapat pandangan daripada Mawi, Anas dan Faizal Ismail.
Perbincangan ini akan dilakukan secara santai dan topik-topik perbincangan harian juga boleh dikongsikan oleh semua pendengar menerusi panggilan telefon di udara dan di platform media sosial ZAYAN.
Selain itu, peminat ZAYAN juga boleh terus berhibur dengan pengisian-pengisian menarik di ‘ZAYAN Pagi’ seperti Motivasi Pagi; perkongisan kata-kata motivasi; Takzirah Pagi, ceramah ringkas berkaitan Islam; Hadith of the Day, pilihan hadis harian, Mahir Bahasa Arab, pembelajaran perkataan Bahasa Arab; Kelas Tajwid, kelas mempelajari ilmu tajwid; Topik Pagi ZAYAN, sesi perkongsian topik menarik bersama peminat; Aura ZAYAN, perkongsian kata-kata berinspirasi daripada tetamu jemputan yang dikongsikan bersama peminat ZAYAN.
Peminat juga boleh strim ZAYAN dan mendengarkan ZAYAN Pagi bersama Mawi, Anas dan Faizal Ismail menerusi aplikasi SYOK.
Untuk maklumat lanjut tentang perosonaliti-personaliti ZAYAN dan kempen-kempen, ikuti ZAYAN platform media sosial.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Filem

Mawi Tak Cepat Sentap, Terima Filem Dikritik Dengan Hati Terbuka - “Saya Okay, Sendiri Tahu Kelamahan”

gempak
25/07/2024
04:50 MYT
Walaupun filem Zim Zim Ala Kazim mendapat kutipan melebihi RM3 juta namun penyanyi dan pengarah, Mawi, 43, juga tidak terlepas daripada menerima kritikan.
Hiburan

Nabil Ahmad Mohon Cuti Dengan Bos ERA Guna Billboard Gergasi - "Saya Dah Lama Minta, Tapi Susah Nak Lulus"

gempak
17/07/2024
16:55 MYT
Penyampai radio ERA Nabil Ahmad tampil dengan aksi unik memohon cuti dengan majikannya, Dhen, menggunakan papan layar iklan gergasi di Bukit Bintang.
Viral

Jaga Bapa Mentua Sakit Seikhlas Hati Tapi Ipar Duai Tuduh Gila Harta, Suami Pula Cari Teman Lain - “Saya Terpaksa Pura-Pura Kuat…”

gempak
10/07/2024
03:49 MYT
Selama ini ikhlas menjaga bapa mentuanya yang terlantar sakit namun ipar duai telah menuduhnya gila harta.
Hiburan

Kecoh Persembahan Maal Hijrah Dengan Robot, Ini Respons Penyanyi Mawi - "Saya Hanya Dijemput Untuk ..."

gempak
09/07/2024
06:59 MYT
Penyanyi dan penyampai radio, ZAYAN, Mawi menjelaskan mengenai penglibatannya di acara sambutan Maal Hijrah peringkat kebangsaan yang berlangsung baru-baru ini.
Hiburan

Izinkan Kisah Disihir Jadi Filem, Ustaz Kazim Nafi Guna Tragedi Gelap Sebagai Marketing - "Tak Berlakon Pun Orang Kenal Saya"

gempak
12/06/2024
08:55 MYT
Pendakwah selebriti, Datuk Mohd Kazim Elias menerangkan bahawa dirinya tidak pernah berniat 'menggunakan' pengalaman disihir sebagai salah satu cara mempromosikan diri sendiri.