Kira-kira 200 peminat Liverpool dihiburkan dengan hari pertama istimewa musim Liga Perdana Inggeris (EPL) apabila mereka menyaksikan kelab mereka menentang Fulham pada satu acara tontotnan anjuran Astro di Wow Plaza, Lalaport Bukit Bintang City Centre, Kuala Lumpur, semalam.

Menariknya, Astro memulakan musim baharu EPL itu dengan memberi ganjaran kepada pelanggan dengan pesta tontonan ‘money can’t buy’ bersama-sama penampilan istimewa oleh legenda Liverpool, John Barnes.

Pelanggan dihidangkan dengan perlawanan yang mendebarkan oleh pencabar kejuaraan, Liverpool menentang Fulham bersama jamuan makan serta sesi bergambar bersama John Barnes.

Perlawanan itu bagaimanapun tidak berjalan sepenuhnya seperti yang diharapkan oleh peminat Liverpool kerana ia berkesudahan dengan keputusan seri 2-2.

Liverpool menentang Crystal Palace seterusnya pada 16 Ogos, diikuti dengan lawatan ke Manchester pada 23 Ogos untuk menentang United.

Pelanggan Astro Sport Pack boleh mengikuti semua aksi EPL dengan teliti dan menonton kesemua 380 perlawanan secara langsung dengan pilihan dalam 4K UHD di Ultra Box.

Musim baharu EPL 2022/23 menjanjikan lebih mengujakan dengan perpindahan pramusim yang menarik menyuntik kehidupan dan dinamik baharu kepada permainan yang indah itu.

Ketua Pegawai Eksekutif TV Berbayar dan COO Kumpulan Astro, Euan Smith berkata selain Liga Perdana dan Formula 1, Astro kini menawarkan Liga Juara-Juara UEFA dan Liga Europa, La Liga, tenis Terbuka AS dan DFB Pokal dalam 4K UHD.

“Kami berbesar hati untuk berkongsi bahawa peminat Formula 1 boleh menikmati siaran langsung Astro dalam Julat Dinamik Tinggi 4K, dengan kandungan terpilih dengan Dolby Atmos.

“Hari ini, lebih 870 ribu pengguna purata bulanan menstrim 3 jam setiap hari di Astro GO. Peminat sukan boleh melibatkan diri dalam permainan dengan statistik masa nyata, sorotan segera, statistik perlawanan, statistik pemain dan jadual perlawanan akan datang semasa acara langsung terpilih dengan Mod Interaktif Astro GO.

“Semua pelanggan Astro akan mempunyai akses kepada aplikasi Astro GO, aplikasi pendamping penstriman percuma dan kami menggalakkan semua untuk memuat turun aplikasi dan menstrim lebih 90,000 tajuk atas Permintaan pada semua peranti pada bila-bila masa, di mana sahaja” katanya yang turut hadir semalam.

Untuk pengalaman sambungan yang lebih baik, pelanggan boleh menambah Astro Fibre, jalur lebar gentian berkelajuan tinggi Astro sendiri pada pek mereka, dan menikmati kemudahan menikmati semua hiburan mereka dalam satu pakej dengan kelajuan sehingga 800 Mbps dengan penghala WiFi 6 dan penilaian berasaskan peta haba percuma bagi rumah mereka semasa pemasangan.

Sebagai sebahagian daripada kempen WiFi Lagi Kencang kami, pelanggan yang mendaftar kepada pelan bundle TV 50Mbps hingga 500Mbps atau pelan kendiri 100Mbps/500Mbps akan mendapat peningkatan kelajuan PERCUMA kepada tahap kelajuan yang lebih tinggi selama 6 bulan.

Astro kini mengadakan promosi RM99.99/bulan** untuk pelanggan baharu, membantu mereka menjimatkan sebanyak RM95 sebulan. Sukan Strim, kegemaran tempatan, Netflix, HBO GO, Disney+ Hotstar termasuk House of the Dragon yang dinanti-nantikan di HBO GO, K-Drama terbaik dengan Doctor Lawyer di Disney+ Hotstar dan Money Heist: Korea – Kawasan Ekonomi Bersama di Netflix di Ultra Kotak.

Lihat tawaran Astro Premium 1, 2, 3 dan Pek Platinum dengan harga hanya RM99.99/bulan** dan Astro Fiber di astro.com.my.