Jika anda mahu membeli komputer riba baru, apakah yang terlintas di fikiran?

Sudah tentu anda akan memikirkan harga dan apakah keistimewaan yang ditawarkan oleh sesuatu model komputer riba yang ingin dibeli.

Tren penggunaan komputer masa kini sentiasa mengutamakan reka bentuk yang moden serta mudah dibawa kemana-mana. Namun, kebanyakan model komputer riba yang ada di pasaran dijual pada harga yang agak tinggi.

Ya benar, anda harus memikirkan banyak aspek ketika mahu membeli komputer riba baru, tidak melampau jika dikatakan proses memilih komputer riba baru adalah seperti memilih pasangan hidup! Ya…kerana tentu sekali anda mahu membuat pilihan yang ideal!

Jangan risau, HUAWEI menawarkan komputer riba HUAWEI MateBook D 15 yang mempunyai semua ciri yang anda mahukan. Reka bentuknya moden, ringan dan yang paling penting ia dijual pada harga mampu milik!

HUAWEI MateBook D 15 ditawarkan pada harga RM2,499. Di sini, Gempak senaraikan kelebihan ‘pasangan’ terbaru anda di tempat kerja atau di mana-mana sahaja!

Paparan Skrin Penuh HD



Kebiasaannya paparan skrin penuh didapati pada telefon pintar sahaja, namun kini anda juga boleh melihat visual pada skrin komputer riba secara penuh!

Hebat…HUAWEI MateBook D 15 menawarkan paparan berukuran 15.6” bersamaan nisbah skrin sebanyak 87% yang memudahkan anda mengendalikan kerja, menyemak maklumat penting dan bermacam lagi. Nisbah skrin ini mampu memaparkan lebih banyak maklumat berbanding skrin komputer riba biasa.

HUAWEI MateBook D 15 juga mempunyai resolusi 1920 x 1080 IPS paparan penuh ternyata menjaminkan kepuasan paparan visual.

Ringan & Nipis…Mudah Dibawa Kemana-Mana!



HUAWEI MateBook D 15 ini direka dengan reka bentuk moden, ringan dan nipis, senang dibawa kemana-mana sahaja.

Selain menawarkan skrin paling besar, reka bentuknya yang melengkung juga ternyata memberi satu keunikan tersendiri.

HUAWEI MateBook D 15 mempunyai berat 1.53 kg sahaja dengan ketebalan 16.9mm.

Selain itu, skrin komputer riba ini juga disahkan oleh TÜV Rheinland untuk cahaya biru rendah. Teknologi menyaring cahaya biru mampu melindungi mata anda dari radiasi berbahaya.

Bukan itu sahaja, jika anda membawa HUAWEI MateBook D 15 ini bersama pengecas, ia masih terasa ringan. Komputer riba ini menggunakan pengecas jenis C dimana anda turut boleh menggunakannya untuk mengecas telefon pintar HUAWEI anda. Pengecas ini mempunyai fungsi keselamatan yang mampu mengelak dari kepanasan melampau dan akan terpadam sendiri untuk menjamin keselamatan anda.

Fungsi Kolaborasi Multi Skrin



HUAWEI MateBook D 15 juga menawarkan fungsi perkongsian paparan tunggal yang membolehkan anda berkongsi paparan sama dengan apa yang dilihat di skrin telefon pintar HUAWEI anda.

Fungsi ini dilakukan menerusi HUAWEI One Tap Share yang mempunyai teknologi multi skrin yang menjalinkan interaksi antara komputer riba dan telefon pintar HUAWEI.

Anda boleh melihat maklumat atau apa sahaja dari telefon pintar HUAWEI anda secara terus pada skrin komputer riba ini, buat apa tengok pada skrin kecil jika ada skrin yang lebih besar! Fungsi ni paling best untuk gamers lah sebab dengan skrin yang besar, mudahlah tengok dimanakah musuh sedang menyorok.

Sensor Cap Jari



HUAWEI MateBook D 15 juga memudahkan anda untuk log masuk kerana anda tidak perlu memasukkan kata laluan. Sentuh sahaja ibu jari pada ‘power button’ yang mempunyai sensor jap jari.

HUAWEI MateBook D 15 ini juga merupakan Windows PC pertama yang menawarkan fungsi sensor cap jari untuk proses log masuk. Ia memperkukuhkan lagi sistem keselamatan komputer riba anda dan sudah tentu memudahkan pengguna.

Sistem imbasan cap jari akan menjadi semakin kuat dan konsisten selepas ia kerap digunakan. Anda tak perlu lagi menaip kata laluan untuk log masuk kerana sentuhan jari anda hanya diperlukan dalam beberapa saat sahaja, mudah dan cepat!

Kawalan Penuh & Privasi Kamera



Memandangkan privasi menjadi satu keutamaan para pengguna, HUAWEI telah menghasilkan kamera kawalan penuh dimana anda boleh menyembunyikan kamera ketika ia tidak digunakan.

Dengan kaedah tersebut, isu pencerobohan siber dapat dielakkan. Webcam HUAWEI MateBook D 15 ini dibina pada papan kekunci, ia tersimpan dibawahnya. Tekan sahaja papan kekunci untuk mengeluarkan kamera yang tersembunyi untuk digunakan…Memang power!

Prestasi Lebih Hebat



HUAWEI D 15 dikuasakan oleh pemproses AMD Ryzen 5 3500U terbaru, ia juga menggunakan kad grafik Radeon Vega 8 Graphics bersepadu yang menjanjikan kualiti dan prestasi yang lebih hebat!

Ia juga dilengkapkan dengan keupayaan memori dua hala yang mempunyai dua storan peranti yang terdiri daripada 256GB SSD dan 1T HDD. Ia mampu menambah kelajuan membaca dan menulis sebanyak 50% berbanding memori saluran tunggal.

Selain itu, HUAWEI D 15 juga datang dengan PCIe SSD3 dan 8GB dwi-saluran DDR4 RAM. Untuk gamers ataupun pengguna yang banyak menggunakan program yang berat seperti Photoshop ataupun program penyuntingan video, HUAWEI MateBook D 15 ni pasti boleh digunakan tanpa lag.

Sekarang, anda mesti sudah tahu komputer riba apakah yang harus dipilih kerana HUAWEI MateBook D 15 menawarkan segalanya.