Aktres jelita Nora Danish merasai pengalaman pertama makan malam di sebuah restoran mewah milik cef terkemuka dunia, Gordon Ramsay Bar & Grill yang terletak di Sunway Resort, Petaling Jaya pada Khamis.

Menerusi laman sosial Instagram, Nora atau nama sebenarnya Nora Danish Hanif, 40, berkongsi momen sewaktu makan malam tersebut yang turut ditemani suami, Nedim Nazri Aziz serta dua orang anaknya.

Namun apa yang menarik perhatian adalah Nora mencuba sendiri salah satu menu terkenal Ramsay iaitu Beef Wellington, seketul daging yang disaluti cendawan dan dibalut dengan pastri sehingga ia perang keemasan.

“Pertama kali makan di @gordonramsaybarandgrillkl. Makanan sedap. Highlight kami adalah steak tartare, beef wellington, yumms! Oh yes scallop sedap juga, dan tiram,” tulis Nora di ruangan kapsyen.

Di ruangan komen, ramai wargamaya meragui status halal restoran berkenaan memandangkan menu daging itu dihidangkan sekali bersama sos wain merah.

Dalam perkongsian Nora, kelihatan foto menunjukkan anak sulungnya, Putra Rayqal Ramli Rizal Ashram menikmati menu tersebut tanpa meletakkan sos wain terbabit.

Dalam pada itu, perkongsian tersebut mengundang pelbagai reaksi berbeza daripada wargamaya.

(Embed)

Tidak kurang juga ada yang terliur melihat hidangan beef wellington, steak tartare dan tiram yang menjadi antara menu terlaris di restoran tersebut.

“Kepada mereka yang bertanya, daging dan makanannya diperolehi dari pembekal yang mempunyai sijil halal,” komen seorang wargamaya.

“Benda tak halal jangan dimakan. Jangan pantang viral kita semua pakat nak rasa,” tegur seorang wargamaya.

“No halal cert means not halal. Simple as that,” komen seorang wargamaya.

“Sedapnyaaa,” kata seorang wargamaya.

“Masalahnya halal ke tak?” tanya seorang wargamaya.

“Subhanallah, kan tak halal tu kak. Apa kekayaan mengaburi mata ke. Masyallah,” luah seorang wargamaya lagi.

Sekadar info, Gempak sempat membuat carian mengenai status halal restoran berprestij berkenaan.

Menurut laporan sebuah portal gaya hidup antarabangsa, restoran tersebut tidak mempunyai sijil halal kerana alkohol dihidangkan di premis tersebut.

Walau bagaimanapun, mereka tidak mempunyai hidangan berasaskan daging khinzir di dalam menu mereka. Bukan itu sahaja, semua daging dan bahan-bahan masakan diperolehi daripada pembekal yang berstatus halal.