Penyanyi Awi Rafael akur bakal menyambut Aidilfitri tanpa seorang isteri ekoran pembatalan perkahwinannya bersama pelakon Atikah Suhaime baru-baru ini.

Menurut Awi, dugaan yang dilaluinya itu amat kecil jika dibandingkan dengan masalah besar yang dihadapi oleh orang lain.

“Alhamdulillah, saya akur dengan takdir saya, apa yang saya lalui ini sangat kecil jika dibandingkan dengan masalah yang lebih besar yang pernah dilalui oleh orang lain.

“Ada peminat saya yang pernah merancang untuk berbuka puasa bersama saya, namun tiba-tiba dia meninggal dunia, bayangkan perasaan ibu bapanya, tentulah dugaan itu lebih berat dari apa yang saya lalui.

“Untuk situasi saya, Atikah masih sihat dan menjalani kehidupan dengan positif, saya gembira melihat keadaannya sekarang, kami pun masih berkawan sehingga kini,” katanya kepada Gempak.

Awi ditemui di majlis berbuka puasa anjuran Warner Music Malaysia bertempat di Hotel Royal Kuala Lumpur semalam.

Perkahwinan Awi dan Atikah sepatutnya berlangsung pada 17 Mac lalu, namun Awi mengumumkan pembatalan beberapa hari sebelum itu disebabkan beberapa perkara yang tidak didedahkan kepada umum.