Belantika muzik tempatan terus bersemarak dengan banyaknya festival yang mendukung kebangkitan semula ekonomi termasuk hiburan selepas pandemik COVID 19 melanda dunia.

Salah satu yang dapat menganjurkan kembali acara tahunan mereka adalah HOUSBOOM Music. Selepas dua penganjuran, festival kali ketiga yang direncana pada 9 dan 10 September depan dengan lebih gah.

Diberi nama Konsert HAUSBOOM Music 2023, festival pada kali ini menghimpunkan 35 penghibur dengan majoriti dalam kalangan pemuzik tempatan serta dari Singapura dan Indonesia.



Mereka antaranya kumpulan rock legenda, Search dan ikon Hip Hop, Joe Flizzow yang merupakan dua bintang kejutan yang diumumkan pada majlis sidang media Konsert HAUSBOOM Music 2023 yang berlangsung di lobi utama Bank Affin, Kuala Lumpur.

Selain itu festival tersebut turut disertai Masdo, Toko Kilat, Spider, Exists, Ella, Dolla, Baby Shima, Budak Nakal Hujung Simpabg, Iqbal M, Alyph, Akeem Jahat, Hujan, Datuk M.Nasir, Gerhana Ska Cinta, SOG, Shila Amzah, Gry Sky Morning, Salam Muzik, Forceparkbois dan ramai lagi.

“Kami sangat teruja untuk menganjurkan kembali Konsert HAUSBOOM yang telah dianjurkan sejak tahun 2017.

“Berbanding dengan dua penganjuran sebelum ini dalam skala yang kecil, Konsert HAUSBOOM Music 2023 adalah besar dengan pembabitan sehingga 35 penghibur untuk dua hari konsert iaitu 9 dan 10 September.

“Harapan kami bukan hanya menyediakan muzik atau hiburan yang berkualiti tetapi pengalaman yang akan dibawa pulang oleh setiap pengunjung yang datang,” ujar CEO HAUSBOOM, Azri Zahier Azmi yang juga dikenali sebagai John Lemon.

A post shared by Hausboom Music (@hausboommusic)


Sementara itu bercakap tentang penampilan para penghibur yang sudah pernah ditampilkan dalam banyak acara sebelum ini, John memaklumkan ia dibuat berdasarkan permintaan tinggi dalam kalangan peminat selain ingin terus meraikan pemuzik lokal.

“Memang jika dilihat kebanyakan artis yang membuat persembahan sudah bermain dalam acara lain tapi di Konsert HAUSBOOM Music 2023, apa yang kami sediakan adalah pengalaman yang diperoleh.

“Di konsert ini akan ada pelbagai genre muzik dari rock, hip-hop sehingga dangdut yang memang sudah diketengahkan sejak dua penganjuran sebelum ini.

“Mereka ini juga adalah penghibur yang mendapat permintaan tinggi dalam kalangan peminat menerusi survey yang telah dilakukan sejak setahun lalu,” katanya lagi.

Selain 35 penghibur dan dua hari penganjuran, konsert ini juga mencipta sejarah apabila menjadi konsert lokal terbesar yang pernah diadakan di Litar Antarabangsa Sepang (SIC - Sepang International Circuit).

Untuk pembelian tiket berharga RM199 (General), RM359 (Rockzone), dan RM1,200 (VVIP) boleh layari www.ticket2u.com.my atau layari laman web rasmi Hausboom bagi pembelian tiket secara ansuran di https://shop.hausboom.com.