Pelakon kacak Meerqeen meminta semua pihak memberikannya sedikit masa lagi untuk dia menjelaskan isu kontroversi yang terpalit dengannya berkenaan video mencium dahi pelawak Indonesia, Kiky Saputri pada Ogos lalu.

Jelas pemilik nama asal Muhammad Shameer Shauqeen Saiful Izam, andai tiba waktu yang sesuai, dia dan pihak pengurusannya akan tampil menjelaskan isu tersebut.

“Berkenaan isu itu, pihak pengurusan saya akan menjelaskan segalanya, kami memerlukan sedikit masa lagi.

“Segalanya bergantung kepada apa yang ditetapkan oleh pihak pengurusan, saya minta maaf sangat-sangat,” katanya kepada Gempak.

Meerqeen berkongsi hal itu ketika sesi sidang media drama terbaharunya berjudul Ash Dan Aish yang diadakan secara atas talian pada Selasa.

Ditanya mengenai dirinya yang kini susah memberikan kerjasama kepada pihak media, aktor berusia 21 tahun itu menafikan hal tersebut dengan mengatakan dia hanya terlalu sibuk dengan kerjaya lakonan.

“Saya tak rasa saya susah bagi kerjasama, mungkin disebabkan saya terlalu sibuk dengan lakonan yang sudah dijadualkan.

“Saya sejenis yang fokus pada kerjaya saya, lebih-lebih lagi jika ketika itu masih dalam tempoh penggambaran. Saya hanya mahukan yang terbaik untuk lakonan saya.

“Bagaimanapun saya hanya melakukan apa yang sudah dijadualkan oleh pihak pengurusan,” tambahnya lagi.

Sebeleum menutup perbualan, Meerqeen turut memohon maaf kepada semua pihak dan mengingatkan dirinya untuk lebih berhati-hati dalam setiap tindakannya selepas ini.

Selain Meerqeen, Ash Dan Aish turut dibintangi barisan pelakon seperti Anna Jobling, Siti Khadijah, Andy Teh, Nadhir Nasar dan ramai lagi.

Sinposis:

Mengisahkan tentang seorang gads kampung bernama Aisha, yang berhati kental. Semua ahli keluarga dia meninggal dunia dalam satu kemalangan dan dia hampir dicabul oleh suami mak saudaranya sendiri yang tamak dengan harta keluarga Aisha.

Dia melarikan diri ke Kuala Lumpur untuk memulakan hidup baru.

Ashrafi, pemuda mister yang selalu membeli lollipop dan makanan kucing di kedai serbaneka tempat Aisha bekerja.

Disebabkan kesempitan hidup di kota raya, Ash mempelawa Aisha bekerja di café milk Ash sendiri. Aisha menerima tawaran Ashraf untuk bekerja dekat sana.

Uniknya Sanctuary cafe, pekerja- pekerja di sana sebenarnya mempunyai kisah hitam masing-masing dan mereka diberi peluang oleh Ashrafi untuk membina hidup baru.

Dalam nada bergurau, Aisha menawarkan diri untuk menjadi isteri Ashrafi supaya dia tidak perlu sentiasa membantunya mencari tempt tinggal. Cadangan Itu rupanya diambil serius oleh Ashrafi.

Mereka akhirnya disatukan menjadi suami isteri. Malangnya Ashrafi kemalangan dan koma.

Sewaktu di hospital, Aisha terkejut melihat Ashrafi bangun dan bercakap seperti biasa.

Namun apa yang Aisha lihat ternyata hanya roh Ashrafi sahaja. Disebabkan itu Ashrafi meminta Aisha untuk menolongnya sedar dari koma.

Saksikan Ash Dan Aish yang kini sudah bersiaran menerusi saluran Astro Ria (104) setiap hari Isnin hingga Khamis.