Artis sensasi, Lucinta Luna membuat kenyataan tak masuk akal sehingga menjadi buah mulut netizen Indonesia.

Hal itu lantaran Lucinta mengaku dirinya kini hamil. Lucinta mengumumkan dirinya hamil melalui kemas kini di laman Instagramnya.

Dalam potongan video yang dimuat naik, Lucinta memperlihatkan aksi dirinya yang mual sehingga muntah. Dia kemudian melakukan ujian kehamilan dengan menggunakan test pack.

Hasil test pack itu menunjukkan Lucinta positif hamil. Tak tunggu lama, Lucinta yang kini bercinta dengan seorang lelaki Inggeris menghubungi kekasihnya itu untuk meminta dia bertanggungjawab di atas kehamilannya.

"Baby I'm pregnant you know, i'm hamil anak you, you child, you son, i want you responsibility," kata Lucinta Luna di Instagram, semalam.

Dia juga mendesak agar kekasihnya itu 'terbang' ke Jakarta dan bertanggungjawab ke atasnya.

"I want you now flight to Jakarta and responsibility me," lanjut Lucinta.

Sebaik mengumumkan hal tersebut, Lucinta pun diasak dengan pelbagai komen negatif daripada netizen dan rakan artis.

Antaranya penyanyi dangdut yang meninggalkan emoji ketawa kepada pengakuan hamil penyanyi yang pernah dimasukkan ke penjara kerana masalah dadah ini.

Selain itu, hos dan pereka busana terkenal. Ivan Gunawan juga ikut memberi pandangan. Namun, dia mengatakan Lucinta bukan hamil, tetapi mungkin positif Covid 19.

"Sayang positif ... mesti kena lakukan kawalan kendiri," tulis Ivan Gunawan.

A post shared by LUCINTALUNA (@lucintaluna_manjalita)


Malah, banyak netizen meninggalkan komen tak kurang kejam.

"@lucintaluna_manjalita positif Gila ini mah," tulis @x****03.

Ironi, Lucinta adalah seorang transgender dengan nama lelaki Muhammad Fatah. Meski demikian, sejak tahun lalu polis mengesahkan dirinya kini telah menukar jantina kepada wanita.

Instagram: @lucintaluna