Komposer, pemuzik sekali gus penyanyi Melly Goeslaw mengaku penampilan terutama pada bahagian wajahnya adalah hasil dari pembedahan sedut lemak yang dilakukannya baru baru ini.

Pengakuan itu dibuat melalui tulisan di kapsyen salah satu foto yang dimuat naik di akaun Instagramnya setelah mendapat banyak pertanyaan mengenai perubahan drastik pada wajahnya.

"Jadi ada yang bertanya mengapa muka saya nampak sangat tirus. Beberapa bulan lalu saya melakukan pembedahan sedut lemak pada bahagian pipi yang dilakukan oleh Dr Tompi.

"Hasilnya hanya akan kelihatan setelah sekitar 5 bulan selepas pembedahan. Dan sekarang hasilnya sudah nampak. Semoga makin tirus," kata isteri Anto Hoed itu.

Perempuan berusia 46 tahun itu juga mengaku kesan daripada pembedahan buang lemak pada bahagian pipinya, beliau turut mengalami perubahan pada berat badan. Berat badannya menurun, dakwa Melly lagi.

"Berat badan saya juga turun tapi tak banyak, sekian informasi rahsia tentang pipi tirus dari saya," katanya.

Dalam perkembangan lain, Melly baru dianugerahkan penghargaan Lifetime Achievement di ajang Anugerah Musik Indonesia (AMI) Awards ke 23 yang berlangsung pada 27/11/2020.

"Alhamdulillah, saya gementar kerana rasa banyak yang lebih baik dari saya. Tapi kalau ini diberikan kepada saya, saya harus bersyukur kepada Allah SWT yang sudah menitipkan setitik ilham indahnya kepada saya," kata Melly.

Beliau menerima anugerah tersebut bersama Raja Dangdut, Rhoma Irama.



Instagram: @melly_goeslaw