Cuaca yang tidak menentu, keadaan persekitaran yang bahang dan lembab menyebabkan ramai antara kita mempunyai masalah kulit berminyak. Ramai mengeluh, bagaimana mahu kurangkan masalah ini?

Masalah kulit berminyak dapat diatasi dengan memastikan kelembapan pada kulit sentiasa terjaga dan berada dalam kadar optimum.

Salah satu caranya adalah dengan menggunakan Hada Labo Hydrating Snow Dew yang dipertingkatkan!



Kini mengandungi dua kali Prebiotik dan elemen anti-cahaya biru, Hada Labo Hydrating Snow Dew baharu ini selari dengan Cara Melembab Ala Jepun yang memberi kelembapan terbaik menerusi tekstur sangat ringan yang tidak membebankan kulit sungguhpun dalam cuaca panas dan lembab.

Dari mana datangnya Hada Labo?

Hada Labo merupakan jenama penjagaan kulit wajah dari Jepun yang mengangkat konsep ‘Japanese Way of Beauty’. Menerusi konsep ini, empat aspek penting diberi fokus iaitu:

1) Penghidratan mendalam adalah kunci untuk kulit halus dan sihat
2) Hanya menggunakan bahan-bahan berkualiti tinggi
3) Mengandungi bahan-bahan yang penting, tidak lebih dan tidak kurang
4) Rejim penjagaan kulit yang ringkas namun efektif

Kenapa Hada Labo Hydrating Snow Dew sesuai dengan anda?

Hada Labo Hydrating Snow Dew direka untuk kulit orang Asia. Tekstur sorbet yang ringan dan menyegarkan bersifat mudah cair dan meresap ke dalam kulit.

Hasilnya, kulit wajah menerima penghidratan optimum tanpa meninggalkan sisa yang berat atau berminyak. Ini adalah pilihan terbaik untuk kulit normal, berminyak atau kombinasi yang memerlukan penghidratan tanpa rasa berat.

Ditingkatkan dengan formulasi baharu, Hada Labo Hydrating Snow Dew kini menawarkan lebih daripada sekadar penghidratan, ia juga memiliki elemen anti-cahaya biru dan mampu membaiki penghalang kulit yang lemah untuk wajah berseri semula jadi yang sihat. Kebaikan Hada Labo Hydrating Snow Dew:



2x prebiotik untuk menguatkan penghalang kulit
Ramai yang mencuba pelbagai produk tetapi masih tidak dapat menyelesaikan masalah kulit kusam dan berpigmen. Tahukah anda, dengan menguatkan penghalang kulit, semua masalah ini boleh diselesaikan dengan mudah. Prebiotik mampu menggalakkan pertumbuhan mikroorganisma yang bermanfaat pada kulit, yang mampu membantu menguatkan penghalang semulajadi kulit selain menjadikannya lebih tahan terhadap tekanan persekitaran.

4HAs + Ceramide untuk melembapkan kulit secara mendalam
Gabungan empat jenis Hyaluronic Acid (HA) yang berbeza bersama Ceramide sangat berkesan dalam menghidratkan setiap lapisan kulit. Asid Hyaluronik juga membantu menguatkan penghalang semulajadi kulit, menghalang kehilangan lembapan dan meningkatkan kapasiti pengekalan kelembapan kulit secara keseluruhan. Penghidratan yang mendalam ini boleh menghasilkan kulit yang lebih gebu, licin dan lebih muda.

Ekstrak karotenoid untuk anti-cahaya biru
Tidak dinafikan bahawa kita semua banyak menghabiskan masa di depan skrin komputer dan telefon bimbit. Cahaya biru pada peranti boleh menyebabkan penuaan pramatang. Karotenoid adalah antioksida kuat yang boleh membantu melindungi kulit daripada cahaya biru. Apabila kita melindungi kulit daripada kesan berbahaya ini, ia dapat membantu mengekalkan penampilan menjadi lebih muda.

Sarcosine ultra-mikro dan Mikrosfera Kawalan Minyak untuk mengawal minyak
Komponen ini berfungsi bersama untuk meminimumkan penampilan liang dan mengawal pengeluaran minyak berlebihan pada kulit. Apabila pengeluaran minyak dikawal, ia membantu menghalang kulit daripada kelihatan terlalu berminyak atau berkilat, membawa kepada penampilan yang lebih seimbang dan segar. Ini boleh memberi manfaat terutamanya untuk individu yang mempunyai kulit berminyak atau kombinasi, kerana ia membantu mengekalkan kulit yang lebih matte dan sekata sepanjang hari.



Tekstur Sorbet ringan dan menyegarkan yang cepat diserap
Tekstur ringan yang menyegarkan dan mudah diserap oleh kulit, memberikan penghidratan optimum tanpa meninggalkan sisa yang berat atau berminyak. Ini menjadikan ia sebagai pilihan yang sangat baik untuk individu yang mempunyai kulit berminyak atau kombinasi yang memerlukan penghidratan tanpa rasa berat.

Bebas daripada bahan tambahan berbahaya
Hada Labo Hydrating Snow Dew bebas daripada alkohol, minyak mineral, paraben, MIT dan Diglycol. Malah sesuai untuk kulit sensitif. Untuk hasil yang optimum, gunakan pagi & malam selepas menggunakan Losyen Penghidratan Hada Labo.

Untuk informasi lanjut layari laman web Hada Labo Malaysia atau Facebook Hada Labo Malaysia.

Kredit foto: Aiony Haust on Unsplash