Pemergiaan arwah bapanya yang meninggal dunia pada Sabtu lalu memberi kesan yang mendalam kepada pempengaruh media sosial, Nelysa Norazlan.

Menerusi perkongsian di TikTok, Nelysa mengakui dia berasa sangat kesal dengan dirinya yang bersikap kasar dan tidak tahu untuk meluahkan rasa sayang terhadap orang lain.

“Dalam banyak benda, aku akan paling menyesal dengan satu sifat aku. Sifat tak pandai luahkan kasih sayang. Bukan dekat ibu bapa saja. Malah semua orang.

“Aku penat jadi kasar, aku teringin nak jadi macam orang lain. Reti belai belai orang, cakap lembut lembut. Sumpah penat bila dah terbiasa didik diri sendiri untuk jadi terlampau firm.

“Sampai orang ingat kita ni tak ada hati dan perasaan. But deep down inside me, hancur dia tu Tuhan saja tahu,” luah Nelysa.

Mohon Maaf Kepada Arwah Bapa

Pada perkongsian yang sama, Nelysa turut memohon maaf kepada arwah bapanya kerana tidak pernah melahirkan rasa sayang melalui kata-kata dan belaian seperti anak orang lain.

“Maaf Abah, anak abah tak pernah luah sayang melalui kata-kata, tak pandai belai-belai macam anak orang lain. Dulu pernah peluk abah, lepas itu dia risau sangat, dia call mama banyak kali.

“Sebab dia ingat aku nak meninggal dah. Sebab memang pelik pun untuk seorang Nelysa jadi macam tu. Sampai sekarang, benda tu paling susah nak ubah.

“Dan aku memang tahu benda tu yang akan aku kesal sampai bila-bila. Aku takkan pandai tunjukkan sayang aku dekat orang,” ujarnya.

Nelysa turut mengakui dia sukar untuk mengubah sikapnya danmenyalahkan dirinya yang terlalu ingin menjadi kuat.

“Salah aku, sebab terlalu didik diri ni untuk jadi terlalu kuat. Maafkan aku abah, maafkan aku semua. Ada benda yang aku susah sangat untuk ubah. Aku dah cuba,” luahnya lagi.