,
Laman Utama

“Netizen Tak Dengki Pun…Tapi Selebriti, Ahli Kenamaan Jangan Mengundang, Jaga Sensitiviti” – Padu Teguran Iesya Toh

Fiza Kamarudin
02/04/2021
12:20 MYT
Sering berkongsi pandangan dan kritikan berkaitan isu semasa, pengacara Iesya Toh menegur golongan selebriti dan orang kenamaan yang sengaja tidak patuh SOP.
Iesya menerusi sebuah hantaran di laman sosial Instagram (IG)nya turut menegur golongan tertentun supaya berhenti menyalahkan netizen.
Katanya tidak ada istilah dengki tetapi yang golongan selebriti atau kenamaan ini sepatutnya mulai sedar tentang sensitiviti masyarakat.
“Seyakinnya netizen tak dengki pun, cuma segelintir yang alami keadaan sukar rentas negeri demi parents, demi PJJ, demi saudara meninggal dan lain-lain perkara kecemasan akan berasa hati dengan ketidakadilan, itu sahaja.
“Kalau baca komen di FB memang scary tetapi anggaplah itu luahan rakyat dan janganlah negatif sangat, masing-masing ada kisah masing-masing.
“Dan selebriti, ahli kenamaan masa inilah kena jaga sensitiviti. Elakkan post mengundang, berilah contoh yang baik sebab pandemik isu global, SOP tanggungjawab bersama!” tegas Iesya.
Dalam pada itu Iesya juga memohon agar semua tidak lagi berkelahi disebabkan isu SOP dan seharusnya semua menjaga kesihatan diri.
“Semoga kita semua menjaga kesihatan diri dan menjaga SOP. Sudah-sudahlah berkelahi, Ramadan pun tak lama lagi.
“Yang mana kena kompaun, boleh minta dikurangkan. Saya respect anda yang sentiasa follow SOP.
“Semoga Allah lindungi kita semua dari wabak penyakit berjangkit ini…Amin ya rabbal alamin,” tulis Iesya sambil disokong para pengikut IG yang rata-ratanya mahu pihak berkuasa menjalankan siasatan telus berhubung isu SOP tanpa mengira darjat.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dari Model Kepada Pelakon & Penyanyi, Lee Sung Kyung Kini Pengacara Rancangan Starlight Boys Pula!

gempak
29/08/2024
18:52 MYT
Pelakon dan penyanyi terkenal Korea Selatan, Lee Sung Kyung, secara rasmi sah menjadi pengacara rancangan variasi inspirasi remaja yang dinanti-nantikan, Starlight Boys.
Hiburan

"Saya Dengar Bunyi Gamelan" - Ratu Cantik 'Diusik' Kejadian Mistik Masuk Gua, Tetap Takjub Dengan Keindahan Malaysia!

gempak
27/08/2024
02:30 MYT
Ratu Cantik dan pengacara, Vivienna Alfred, 27, menyahut cabaran merasai cabaran menyusuri kegelapan, laluan berbahaya, dan keletihan menerusi rancangan Caves & Cavern.
Sukan

“This Is Not Her, She Can Do Way Much Better Than This,” - Jiggy

gempak
15/08/2024
14:00 MYT
Pelawak, pengacara dan pelakon, Jiggy akui isu suntingan foto pihak tidak bertanggungjawab terhadap isterinya, penerjun profesional negara, Dhabitah Sabri meninggalkan kesan emosi terhadap mereka berdua.
Hiburan

Peminat Mahu Irma Hasmie Kembali Berlakon, Ini Jawapan Empunya Badan – “Saya Masih Aktif Lagi, Cuma…”

gempak
01/08/2024
21:55 MYT
Pelakon Irma Hasmie memaklumkan dia masih menerima tawaran berlakon namun harus memberi keutamaan kepada keluarganya.
Hiburan

Artis Remaja Fikry Kiki Nafi Dibela Sugar Mummy Seksi, Modal Bisnes RM600,000 Usaha Keras Sendiri - "Saya Masih Ingat Dosa Pahala"

gempak
18/07/2024
07:50 MYT
Pelakon, penyanyi dan pengacara remaja, Fikry Kiki menafikan tuduhan segelintir pihak mendakwa dirinya dibela oleh 'sugar mummy'.