Laman Utama

“No Respect” – Netizen Persoal Alunan Lagu Negaraku Di Final Piala FA 2022 Berbunyi Aneh

Shahrin Zulkifle
11/09/2022
05:00 MYT
Lagu kebangsaan, Negaraku yang dipersembahkan sebelum bermulanya perlawanan akhir bola sepak Piala AF antara Terengganu FC (TFC) dan Johor Darul Ta’zim (JDT) di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam menimbulkan rasa kurang senang wargamaya.
Pada malam itu, lagu tersebut telah disampaikan oleh juara pertandingan All Together Now Malaysia musim pertama, Idris Brown dan diiringi seorang pemain gitar elektrik di sisinya.
Ketika lagu tersebut dipersembahkan, bunyinya kelihatan sedikit berbeza daripada kebiasaan dan kedengaran sedikit ‘keras’ disebabkan iringan gitar yang dimainkan.
Ekoran hal itu, tanda pagar #LaguNegaraku turut menjadi trending di laman Twitter.
Malah, beberapa pengguna laman tersebut mempersoalkan mengapa lagu Negaraku dipersembahkan sedemikian rupa.
“Lagu Negaraku dinyanyikan begitu? Ada benda boleh buat main, ada benda tidak. No respect,” kongsi seorang netizen.
“Lagu Negaraku tak payah la buat macam itu, itu kan lagu rasmi,” tulis seorang wargamaya.
“Woi lagu Negaraku dibuat dalam versi rock? Apesal!” kongsi seorang lagi warganet.
Terdahulu, perlawanan akhir Piala AF yang berlangsung semalam telah menyaksikan pasukan JDT berjaya membawa pulang piala kejuaraan dengan keputusan penuh perlawanan 3-1 kepada TFC.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Remaja Rebah Meninggal Dunia Sebelum Tonton Perlawanan Kedah Lawan JDT

gempak
20/07/2024
04:55 MYT
Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Siti Nor Salawati Saad mengesahkan kejadian itu dan mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.
Sukan

Isu Denda, Selangor FC Bakal Failkan Rayuan Rasmi Kepada MFL

gempak
27/06/2024
17:38 MYT
Selangor FC (SFC) akan memfailkan rayuan berdasarkan keputusan yang telah dipertimbang semula oleh Ahli Lembaga Pengarah Liga Bolasepak Malaysia (MFL) berlandaskan peraturan-peraturan berkaitan.
Sukan

Steady, Altimet Pun Nak Tolong Bayar Denda RM100, 000 Yang MFL Kenakan Ke Atas Selangor FC

gempak
25/06/2024
13:50 MYT
Berita Selangor FC didenda dan diminta bayaran ganti rugi mencecah RM100,000 oleh Liga Bolasepak Malaysia (MFL) susulan  tindakan pasukan itu 'tidak hadir' pada aksi Piala Sumbangsih menentang Johor Darul Ta'zim (JDT) di Stadium Sultan Ibrahim, 10 Mei lalu menjadi topik hangat di media sosial.
Sukan

Liga Super 2024/2025: Selangor FC Didenda RM100,000, Hilang Tiga Mata

gempak
25/06/2024
13:14 MYT
Setelah menjadi teka-teki selama hampir sebulan, akhirnya persoalan peminat bola sepak tanah air mengenai hukuman ke atas Selangor FC akibat enggan menghadirkan diri dalam perlawanan Sumbangsih menentang Johor Darul Ta’zim (JDT) pada 10 Mei lalu terjawab juga.
Berita

Faisal Halim Disimbah Asid: “Apa Kena Mengena Dengan Saya” - Tunku Mahkota Ismail

gempak
10/06/2024
00:46 MYT
Dalam satu program podcast bersama penyokong JDT, baginda yang juga Pemangku Sultan Johor dengan sekeras-kerasnya menafikan dakwaan penglibatan beliau sebagai perancang utama di sebalik insiden itu.