Pelakon siri popular Power Rangers, Jason David Frank dilaporkan meninggal dunia di Texas pada semalam dan turut disahkan oleh wakilnya, Justine Hunt.

Menerusi laporan TMZ, sumber yang boleh dipercayai memaklumkan punca kematian pelakon berusia 49 tahun itu disebabkan bunuh diri.

Pelakon Walter Jones yang memegang watak rangers berwarna hitam dalam siri Mighty Morphin Power Rangers (MMPR) berkata Jason banyak memberi inspirasi kepada ramai orang.

“Dia banyak beri inspirasi kepada ramai orang. Dirinya pasti akan dirindui. Sangat sedih kehilangan seorang lagi ahli keluarga Ranger.

“Jason adalah salah seorang watak penting. Kami berkongsi jatuh dan bangun tapi saya sentiasa pinjamkan telinga kalau dia perlukan.

“Doa saya untuk keluarganya dan semua yang akan merinduinya,” katanya.

Pelakon yang juga seorang ahli bela diri campuran itu memegang watak sebagai JDF atau dikenali Tommy Oliver dari siri original MMPR.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!