Tawaran Harga Tiket Serendah RM58 untuk Hiburan Warga Pahang & Pantai Timur bersempena Pesta Muzik Kuantan Bersama Dengan Konsert Ungu dan Artis Tanah Air yang Bakal menghangatkan Pesta Muzik di Kuantan

Istimewa khas buat warga Pahang dan Pantai Timur, sebuah hiburan konsert, Pesta Muzik Kuantan bakal diadakan di sana!

Pesta Muzik Kuantan ini direncanakan sempena menyambut kepulangan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong XVI Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Al-Marhum Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta'in Billah bersama KDYMM Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah yang bakal menamatkan tugas sebagai Yang di-Pertuan Agong XVI di Istana Negara dan berangkat pulang ke negeri Pahang.

Pesta ini bakal mempersembahkan gabungan seni muzik dan budaya penduduk tempatan yang ingin terus dipelihara dan dikomersialkan adalah di antara daya tarikan pelancongan yang terbaik untuk pengunjung datang ke Kuantan dan negeri lain di sekitar Pantai Timur.

Selaku penganjur, Showpro Entertainment Sdn Bhd dengan berbesar hati membawakan kumpulan terkenal dari Indonesia iaitu Ungu bersama barisan artis-artis tempatan seperti Naim Daniel, Khai Bahar, Ara Johari, Nabila Razali, Eda Ezrin dan Den Manjo.

Penampilan Ungu yang cukup terkenal dengan hits seperti Kekasih Gelapku dan Cinta Dalam Hati akan mencatat sejarah tersendiri sebagai kumpulan Indonesia pertama yang tampil dalam Pesta Muzik Kuantan kali ini.

Pesta Muzik Kuantan Bersama Dengan Ungu & Artis Tanah Air dijadualkan berlangsung pada 24 Februari 2024 di Stadium Darul Makmur Kuantan, Pahang dari pukul 5 petang.

Menurut pengarah Showpro Entertainment, penganjuran Pesta Muzik Kuantan adalah sebagai satu penghormatan buat KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan mahu rakyat jelata menikmati sebuah keraian yang menggabungkan antara muzik dan kebudayaan setempat.

Selain daripada itu, beliau juga telah menyediakan system bunyi dan cahaya yang terhangat untuk menarik perhatian pengunjung-pengunjung Pesta Muzikal Kuantan.

“Showpro Entertainment sangat berbesar hati menganjurkan Pesta Muzik Kuantan sempena menyambut kepulangan KDYMM Seri Paduka Baginda Tuanku ke negeri Pahang.” S

“Dan keraian ini tidak akan lengkap tanpa bintang jemputan terutama kumpulan Ungu yang memang sangat popular di Malaysia.”

“Ungu juga tidak pernah mengadakan persembahan di Stadium Darul Makmur secara khusus,maka ia adalah peluang terbaik untuk rakyat jelata negeri Pahang dan dari Pantai Timur datang ke sini menyaksikan persembahan kumpulan ini.”

“Bukan sahaja Ungu, kami juga turut menampilkan artis-artis tanah air yang berbakat besar bagi memeriahkan lagi Pesta Muzik Kuantan seperti Naim Daniel, Nabila Razali, Khai Bahar, Ara Johari, Den Manjo, Eda Ezrin dan ramai lagi.”

“Selain hiburan, Pesta Muzik Kuantan juga mempunyai objektif untuk terus melestarikan budaya termasuklah makanan dan produk tempatan kepada pengunjung dari pukul 11pagi di kawasan luar stadium,” ujar Puan Haniah Hassan.

Bagi Ungu, lamaran Showpro Entertainment ibarat sebuah kesempatan yang tidak selalu ada dan mereka mengaku tiada sebab untuk menolak selepas melihat objektif yang mahu dicapai menerusi Pesta Muzik Kuantan.

“Terlebih dahulu kami ingin berterimakasih kepada penganjur kerana memilih Ungu untuk turut serta di Pesta Muzik Kuantan. Ini mungkin akan menjadi pengalaman pertama kali kami bermain di hadapan penduduk Pahang dan rakyat Pantai Timur.”

“Tapi yang lebih istimewa lagi adalah penganjuran Pesta Muzik Kuantan ini bersempena dengan sambutan kepulangan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong ke Pahang. Ia menjadi satu penghormatan buat Ungu apa lagi berkongsi pentas bersama barisan artis tanah air dan bertemu peminat di kawasan Pantai Timur,” ujar Pasha.

Lebih mengujakan Pesta Muzik Kuantan menawarkan ‘harga rahmah’ serendah RM58.00 untuk menikmati segala persembahan dan hiburan yang telah diatur sepanjang hari.



Harga tiket adalah seperti (SEJAUH MUNGKIN) RM58.00, (DEMI WAKTU) RM88.00, (CINTA DALAM HATI) RM98.00, (KEKASIH GELAPKU & SEPERTI YANG DULU) RM118.00, (GEGAR) RM128.00, (VIP B, FREE SEATING) RM388.00, (VIP A, FREE SEATING), RM448.00, (MIP, NUMBERED SEATING), RM628.00 boleh dibeli mulai 29 Disember 2023 melalui Ticket 2U dari jam 2.45 petang. (harga tiket tidak termasuk caj perkhidmatan tiket)

Jangan ketinggalan untuk berpesta dan meraikan Pesta Muzik Kuantan di Stadium Darul Makmur Kuantan, Pahang pada 24 Februari 2024 bermula dari jam 11.00 pagi dengan karnival jualan makanan tempatan negeri Pahang, cenderahati serta aktiviti-aktiviti menarik di perkarangan stadium dan persembahan konsert akan bermula dari jam 5.00 petang.

Radio Gegar FM merupakan radio rasmi Pesta Muzikal Kuantan. Segala maklumat terkini boleh didapati dengan mendengar radio Gegar FM atau laman sosial radio tersebut.

Untuk segala pertanyaan dan urusan MIP, VIP, boleh menghubungi juru cakap 12-268 2700 (Puan Haniah Hassan) dan hotline bernombor 012-488 6225.