Bintang Bridgerton, Rage-Jean Page diumumkan sebagai lelaki dengan wajah paling sempurna di dunia.

Pengiktirafan itu dilakukan menerusi perkiraan dalam Greek Golden Ratio of Beauty Phi, lapor Mirror.

Aktor berusia 34 tahun itu disifatkan memiliki ciri ciri wajah selebriti lelaki paling sempurna mengalahkan nama besar lain seperti Cris Hemsworth hingga Harry Styles.

Menurut Dr Julian de Silva, Page disifatkan lelaki paling tampan di dunia selepas menggabungkan perkiraan versi Greek Ratio of Beauty Phi dengan teknik komputer yang selalunya dijadikan rujukan sebelum melakukan pembedahan plastik.

“Menerusi kaedah ini, setiap bentuk wajah akan dinilai sebelum seseorang klien menjalani rawatan pembedahan plastik.

“Rege-Jean Page memperoleh nilai sekitar 93,65% dengan mata cokelat indahnya adalah yang paling menawan dengan tingkat kesempurnaan mencapai 99,8%.

“Dia punya nilai paling tinggi untuk mata dan posisi matanya juga dapat nilai tertinggi. Bentuk bibirnya yang sempurna juga dapat nilai tinggi dan satu-satunya nilai yang dia dapat agak rendah adalah lebar dan panjang hidung," jelas Dr Julian.

Pakar itu lagi mengatakan Page mempunyai dahi dengan nilai kesempurnaan mencapai 91%, 92% untuk bentuk wajah sama seperti hidung dan lebar bibir serta
94% untuk dagu.

Selain Rege-Jean Page, selebriti lelaki lain yang dinilai punya wajah sempurna adalah Chris Hemsworth dengan nilai 93,53%.

Michael B Jordan juga masuk dalam senarai lelaki paling tampan di dunia dengan nilai 93,46%, penyanyi Harry Styles dengan nilai 92,30% serta Jude Bellingham dengan nilai 92,22%.