Isu hamil anak luar nikah mungkin isu yang kerap kita saksikan. Namun, apa yang kita jarang dengar adalah wanita merahsiakan kehamilan luar nikah, kemudian berkahwin secara sah lalu meletakkan nama suami itu kepada nama anaknya.

BERITA TRENDING: Bintang Porno Nikah Dengan Kru Sendiri Di Balai Polis

Menerusi video TikTok yang dikongsikan oleh Peguam Syarie Nabilah Rahim, banyak kes yang dirujuk kepadanya terdiri daripada wanita yang telah hamil tetapi menyembunyikan kehamilannya kepada bakal suami.
@peguamnabilahrahim Jangan kerana takut, kita menipu sehingga menyebabkan keturunan kita rosak.Ini adalah kerosakan yang nyata sehingga membin / bintikan kepada orang yang bukan hubungan darah daging? #peguamsyariekl #peguamsyarienegerisembilan #peguamsyarieputrajaya ♬ original sound - mymy

“Banyak kes yang datang kepada saya, perempuan dah mengandung dan telah menyembunyikan kandungan sebab takut bakal suami tak nak terima.

“Akhirnya, dibin atau dibintikan dengan suami. Benda ini salah sebab ini akan merosakkan keturunan.

BERITA TRENDING: Didakwa Hamilkan Wanita, Aniq Suhair Bakal Ambil Tindakan Undang-Undang - “Berniat Jahat Untuk Jatuhkan Reputsai Saya"

“Kena berterus terang, jangan menipu bab hukum. Berdosa besar hukumnya. Allahu. Semua ini adalah berpunca dari ikhtilat,” tulisnya.

Meninjau ruangan komen, pelbagai reaksi dikongsikan oleh netizen:



Sumber: TikTok