Pelakon Diana Rafar dedah pernah putus asa di awal perkahwinannya gara-gara sikap OCD (Gangguan Obsesif Kompulsif) suaminya, Zamarul Hisham.

Menurut Diana sikap cerewet suaminya itu pernah membuatkan perkahwinan mereka gagal dan pernah bercerai pada 14 Januari 2015.

“Cerewet suami saya ni sampai satu tahap memang rasa down. Kita rasa asyik semua salah saja…rasa tak sempurna dan sering terfikir macam mana nak jadi isteri terbaik.

“Sedih juga la, sampai awal-awal perkahwinan dulu saya surrender (bercerai). Tak mengapa la saya kata saya dah tak nak (tak mahu teruskan).

“Tapi bila sudah lama-lama (fikir) sebenarnya boleh saja saya terima (rujuk semula) dia kembali,” katanya.

Diana mendedahkan perkara tersebut dalam sebuah program bual bicara Mingguan Wanita yang dimuat naik sedutan rakamannya ke dalam akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri yang sama, Diana meminta agar semua isteri bertabah jika dikurniakan suami yang mempunyai sikap sama dengan Zamarul.

“Bertabah lah siapa dapat suami OCD,” tulisnya.

Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang rata-rata turut berkongsi perkara yang sama pernah dilakui mereka dalam rumah tangga.

Pasangan ini bercerai selepas enam tahun mendirikan rumah tangga dan rujuk semula ketika tempoh edah pada 14 Februari 2015. Mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata.

A post shared by Diana Rafar (@dianarafar)