Gaya Hidup

Ratu Malaysia Tergelincir! Apa Jadi Dengan Lantai Pentas Miss Universe?

Kamaruddin Razal
08/12/2019
09:03 MYT
Miss Universe Malaysia 2019, Shweta Sekhon tergelincir ketika menggayakan dalam acara Swim Wear pada pusingan awal Miss Universe 2019 yang berlangsung di Tyler Perry Studios, Atlanta, Georgia.
Bukan sahaja Malaysia, malah wakil Indonesia serta Perancis turut mengalami nasib sama, lapor Astro Awani.
Shweta yang bermula cemerlang berjaya meneruskan persembahan setelah rebah dalam aksi penuh dramatik di pentas peragaan kecil tersebut.
Beberapa laman Instagram yang menjadi pemerhati pertandingan ratu cantik menyifatkan keadaan pentas yang kecil dan licin menjadi punca kepada berlakunya kejadian itu.
Bagi Pengarah Organisasi Miss Universe Malaysia, Datin Elaine Daly, Shweta berjaya melakukan yang terbaik.
“Apa yang boleh saya katakan, Shweta telah berikan persembahan yang mantap, dia berjalan dengan penuh attitude, namun keadaan pentas yang licin menyebabkan Shweta 'tergolek', namun dia berjaya bangkit dengan cemerlang.
“Apa yang penting, Shweta berjaya serlahkan keyakinannya dengan penuh glamor, elegan dan kejadian tersebut tidak menampakkan sebarang kecacatan pada persembahannya,” ulasnya ketika dihubungi Astro AWANI.
Bagaimanapun, Shweta tidak berputus asa dan ini dibuktikan dalam pusingan Evening Gown apabila Shweta tampil lebih yakin dan bersahaja biar pun nampak sedikit berhati-hati dengan keadaan pentas.
Gaun rekaan Carven Ong nampak bersinar dan menyerlah di atas pentas, malah rata-rata pemerhati memberikan ulasan yang cemerlang terhadap persembahan Shweta.
Diharap kejadian tersebut tidak sesekali mematahkan semangat Shweta untuk beraksi dengan lebih baik dan membawa aspirasi serta hasrat rakyat Malaysia untuk merobohkan tembok penantian Malaysia selama 49 tahun melepasi peringkat separuh akhir Miss Universe.
Pentas akhir Miss Universe 2019 akan berlangsung pada Isnin ini menyaksikan pemenang akan dimahkotakan dengan mahkota yang baharu tajaan Mouawad.
Sumber: Astro Awani
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Gaya Hidup

Miss Universe Malaysia 2024 Tidak Dibuka Kepada Peserta Beragama Islam

gempak
05/07/2024
01:55 MYT
Organisasi Miss Universe Malaysia (MUMO) mengambil pendekatan diplomatik untuk tidak membuka penyertaan kepada peserta beragama Islam.
Viral

Arab Saudi Cipta Sejarah, Rumy Al-Qahtani Wanita Pertama Sertai Miss Universe

gempak
27/03/2024
12:28 MYT
Arab Saudi terus melakar sejarah demi sejarah yang mengejutkan.
Laman Utama

Miss Universe Malaysia Peragakan Kebaya Songket Kuning, Ramai Puji! - "Nampak Mahal, Klasik"

gempak
17/11/2023
06:50 MYT
Manis Serena Lee...
Laman Utama

Peserta Miss Universe Diminta Bergambar Bogel, Ada Dimarah Sebab Tutup Payudara Dengan Tangan

gempak
09/08/2023
01:55 MYT
Barisan finalis pencarian wanita cantik dan pintar tersebut dipaksa berbogel untuk dirakamkan lensa kamera sebagai proses body checking.
Laman Utama

Amelia Henderson Tetap Dengan Prinsip Diri Jika Masuk Miss Universe - "Kalau Pakai Bikini, Saya...."

gempak
01/04/2023
15:00 MYT
Jom sokong Amelia