Saranan usahawan kontroversi, Datuk Aliff Syukri berkenaan pekerja harus sentiasa bersedia menerima panggilan daripada majikan ketika di luar waktu bekerja nampaknya tidak dipersetujui netizen.


Pekerja ada hak untuk berehat

Rata-ratanya berpendapat majikan atau bos tidak seharusnya menganggu waktu rehat pekerja terutamanya selepas habis waktu bekerja dan juga semasa cuti.

Malah kenyataan Aliff menerusi video di TikTok yang mengatakan pekerja rajin dan berdedikasi adalah orang yang tidak berkira dengan waktu juga turut dibidas netizen.

“Tapi bos pun kena ingat pekerja manusia bukan robot. Pekerja pun ada anak dan keluarga. Kadang benda yang boleh buat sendiri pun tapi tetap nak kerah,”


BERITA TRENDING: “Kalau Boleh Setia Satu Isteri Setialah, Nak Jaga Dua Bukan Senang” - Nasihat Aliff Syukri Untuk Para Suami!

BERITA TRENDING: Bagasi Tak Lepas Kaunter Check-In, Aliff Syukri Rugi Ribuan Ringgit Disebabkan Urusan Bisnes Luar Negara Tergendala

ARTIKEL BERKAITAN: “Tak Ada Monyet, Tak Ada Kera Macam Kami Ni Tak Ceria Malaysia” - Aliff Syukri

Hormati privasi pekerja

Dalam pada itu, netizen juga turut memberikan pandangan mereka berkenaan topik yang dibicarakan oleh Aliff.

Secara majoritinya, netizen berpendapat majikan juga harus menghormati privasi pekerja dengan cara memberikan ruang dengan tidak menganggu mereka selepas habis waktu bekerja.



BERITA TRENDING:Aliff Aziz Serah Hak Penjagaan Anak Pada Bella - “Sebab Dia Ibu Kandung”

BERITA TRENDING: “Saya Tak Tuntut Apa-Apa Sebab Harta Paling Berharga Adalah Anak-Anak” - Bella Astillah

Berikut merupakan video penuh Aliff:

@papalarisofficial

Untuk boleh berjaya korang mestilah kerja tak berkira, yang paling penting kalau boss telefon di angkat jangan senyap…

♬ Motivation - neozilla

Terdahulu, Aliff mengatakan para pekerja tidak patut mengabaikan panggilan telefon daripada majikan selepas waktu bekerja.

Kata Aliff lagi, mereka yang rajin bekerja adalah orang yang akan dihargai oleh majikan.