Usahawan kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri bengang dengan sikap segelintir netizen yang tidak habis-habis mencari salahnya.

"Tak ada monyet, tak ada kera macam kami ni, tak ceria Malaysia...

Menurut usahawan berusia 37 tahun itu, netizen hanya berminat untuk mengetahui cerita-cerita negatif yang menimpa dirinya berbanding perkara-perkara baik yang dilakukannya.

“Kadang-kadang masalah korang ni satu, aku tak berjoget, kau tak nampak aku, aku tak terkangkang ke kau tak tengok aku! Apa masalah netizen sebenarnya?!

“Kalau tak ada orang macam kami ni, tak ada monyet, tak ada kera macam kami ni, tak ceria Malaysia. Sebenarnya korang nak tengok gosip, kena bercerai, kena bertumbuk, kena berzina.

“Sebenarnya orang Malaysia ni kalau tak ada kes-kes negatif ni mereka tak nak tengok, cuba Aliff Syukri lancarkan produk baru, ada orang nak tengok?! Tak adanya korang nak tengok!” ujarnya.

Aliff berkongsi luahan hatinya itu ketika ditemui di majlis Memori Aidilfitri Terlajak Laris yang berlangsung di Glamhall Damansara, Petaling Jaya, Selangor pada Ahad.

Tarik Diri Daripada Nyanyian

Bercerita lebih lanjut tentang dirinya dalam karier seni, Aliff mendakwa bakal menarik diri dalam bidang nyanyian kerana tertekan dengan isu video teaser lagu Rayanya yang menjadi kontroversi baru-baru ini.

“Tahun ni tahun yang paling teruk untuk saya, tak tahulah apa masalahnya. Kes yang sebelum ini masih lagi dalam siasatan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan ia memberi satu tekanan kepada saya serta penyesalan.

“Untuk industri hiburan ni saya tarik dirilah. Saya undur diri, tak apa saya redha, dan saya akan berbalik kepada dunia asal saya iaitu seorang usahawan,” katanya.

BERITA TRENDING: Cemar Kesucian Ramadan, Fahmi Fadzil Minta SKMM Teliti Video Aliff Syukri!

Terdahulu, SKMM mengesahkan telah menyita sebuah telefon bimbit dan kad sim milik Aliff Syukri berhubung kes video teaser lagu berjudul Love Raya yang dianggap lucah dan mencemari kesucian bulan Ramadan.

Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998 (Akta 588) dan SKMM turut mendapat kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM).