Sejak kemunculannya menerusi Gegar Vaganza 9 (GV9) baru-baru ini, penampilan pengacara Che Puan Sarimah Ibrahim yang sama-sama mengendalikan rancangan tersebut bersama Elly Mazlein menyorot perhatian umum.

Tidak hanya ramai penonton mengimbau zaman kegemilangan Sarimah sebagai pengacara, pelakon dan penyanyi, malah penampilannya juga mendapat pujian ramai.

Masakan tidak, wanita yang berusia 43 tahun itu masih kelihatan cantik, sama seperti ketika dia mula-mula menceburkan diri dalam bidang seni puluhan tahun lalu.

Menerusi ciapan seorang netizen di Twitter, Sarimah ditanya, apakah rahsianya mengekalkan keremajaan wajah.

Sarimah yang ramah berkomunikasi dengan peminat di platform itu berkata, selain minum dua liter sehari, dia turut mengamalkan beberapa rutin termasuk bersenam dan tidur yang mencukupi.



“Dua liter air kosong. Setiap hari. Satu gelas oat milk latte sebelum kardio. 40 minit kardio kaw kaw. Tidur 7 jam. Pray.

“Bernafas dalam sehingga ke dasar perut. Tidak pakai foundation untuk kebanyakan hari. Cuci muka sebelum tidur dan gunakan banyak tabir suria dengan SPF 50 plus,” tulisnya.

Minggu kedua GV9 yang berlangsung di Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) malam tadi, menampilkan Danial Zaini bergandingan dengan Elly dan menggantikan Nabil yang tidak dapat hadir atas faktor kerja.

Penyanyi Roy Kapilla yang menyanyikan lagu Izinkan Selamanya Namamu Di Hati menjadi peserta yang tersingkir selepas mendapat markah paling tercorot iaitu 53.2 peratus.

BACA: GV9: Peminat Lepas Rindu Tengok Sarimah Ibrahim Menyanyi Live, Ingatkan Terus Bergandingan Dengan Elly Mazlein; “Tetap Cantik Ya, Macam Kena…”

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!