Pelakon dan pengacara, Lisa Surihani dedah cabaran menjayakan penggambaran drama bersiri Pelindung Seorang Puteri ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

Menurut Lisa dia menghadapi kesukaran untuk mendapatkan kembali watak dan karakternya sebagai Rose ketika kembali ke set penggambaran itu selepas dua bulan dihentikan kerana PKP.

“Sebenarnya kami sudah mulakan penggambaran sebelum PKP lagi dan selesai sahaja 51 persen penggambaran tiba-tiba PKP dan kami terpaksa berhenti dari meneruskannya.

“Bayangkan selepas dua bulan kami berhenti dari meneruskan penggambaran itu dan tidak berjumpa dengan pelakon dan kru semua tiba-tiba terpaksa masuk set untuk selesaikan baki penggambaran.

“Masa itu agak susah juga untuk saya dan semua pelakon dan tune in kembali watak masing-masing dan kami cuba sedaya upaya untuk mendapatkan rentak yang sama sewaktu penggambaran dua bulan lalu,” katanya.

Lisa dihubungi Astro Gempak mengenai drama arahan Yusry Abdul Halim yang menghiasi slot Megadrama serta ditayangkan secara eksklusif di saluran Astro Ria HD (104) dan Astro Ria (124).

Kata Lisa, oleh kerana dia terlalu memikirkan tentang lakonannya, watak dan karakter Rose itu terbawa-bawa dalam tidurnya.

“Hari pertama masuk sahaja saya cuba dapatkan kembali karakter Rose dan berbincang dengan pengarah dan pelakon lain tanpa henti.

“Sampaikan ketika saya pulang dari set dan terlelap di dalam kereta, Yusry dengar saya mengigau dan berkata ‘I tak jumpa Rose lagi’.

“Yusry kejutkan saya dan beritahu jangan terlalu bimbang kerana dia kata saya sudah berikan terbaik pada hari itu,” ceritanya lagi.

Drama bersiri Pelindung Seorang Puteri merupakan sebuah lagi naskah adaptasi novel yang mengangkat genre romantik thriller terbitan pihak Astro Ria dengan kerjasama syarikat produksi Suhan Movies & Trading Sdn Bhd.

Drama 16 episod itu turut menampilkan pelakon seperti Farid Kamil, Sharnaaz Ahmad, PU Riz , Zain Ruffedge, Jasmine Suraya dan ramai lagi.

Drama Pelindung Seorang Puteri mengisahkan Rose lakonan Lisa Surihani yang membawa diri jauh daripada keluarga setelah difitnah kerana sering diekori oleh pengendap misteri walaupun dia sendiri sebenarnya tidak pasti akan identiti pengendap misteri tersebut.

Adakah Firdaus (lakonan Zain Hamid), bekas kekasihnya yang masih menggilainya, Saiful (lakonan Farid Kamil), rakan sepermainan yang menyukainya sejak kecil atau Hazril (lakonan Sharnaaz Ahmad), kawan baik abang kandung Rose yang dalam diam meminatinya dari jauh.

Siapakah yang akan menjadi pelindung Rose daripada terus diganggu oleh pengendap misteri tersebut?

Saksikan Pelindung Seorang Puteri pada setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam mulai 28 Julai 2020 menerusi slot Megadrama secara eksklusif di saluran Astro Ria HD (104) dan Astro Ria (124).

Istimewa buat para pelanggan Pakej NJOI, episod pertama drama bersiri ‘Pelindung Seorang Puteri’ akan turut disiarkan secara serentak di saluran Astro Prima HD (105) dan Astro Prima (125). Untuk pilihan yang lebih fleksibel, drama bersiri ini turut boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan on demand.