Usahawan kontroversi yang muncul sekali lagi dengan muzik video dan lagu raya Cak Kun Cak Raya, Datuk Seri Aliff Syukri menyerahkan kepada peguamnya untuk bertindak susulan isu yang viral baru-baru ini.

Video muzik raya yang sekali lagi mendapat kecaman ramai hingga disifatkan kurang sesuai apatah lagi ketika umat islam sedang berpuasa dan mengimarahkan Ramadan.

Hinggakan ada pihak yang bertindak membuat laporan kepada badan berkuasa untuk tindakan lanjut.

"Saya minta maaf banyak-banyak saya tak dapat jawab panggilan dan mesej kerana saya betul-betul sibuk menyambut kelahiran cahaya mata baharu.

"Untuk isu sekarang ini, saya rasa lebih baik saya serahkan pada peguam saya untuk membuat tindakan yang sewajarnya," katanya ringkas menerusi kiriman mesej suara di WhatsApp.

Terdahulu, tindakan Aliff memuat naik sedutan klip video single bertemakan Aidilfitri berjudul Cak Kun Cak Raya memaparkan dirinya mengenakan baju Melayu sendat diiringi penari bergaya sama, hangat diperbahaskan netizen.

Lebih panas, gerak tari 'menggeletis' lima penari bersama Aliff itu dikatakan demi meraih populariti dengan cara tidak patut.