Pengacara dan penyanyi Sissy Iman mengakui tidak serik untuk memakai pakaian rekaan bapanya, Mohammad Kamil Moustaff selagi bapanya masih ada kudrat untuk menjahit.

Menurut Sissy, 25, bapanya yang lebih mesra disapa sebagai Yanda tidak sesekali berputus asa dan bersikap ‘cool’ apabila rekaanya menerima kritikan.

“Selagi Yanda ada kudrat nak buat, saya pakai saja. Dah tujuh tahun saya dalam industri, dari hari pertama dialah yang jahit pakaian saya. Banyak je baju yang Yanda buatkan tu cantik. Tapi biasalah yang dilihat pada yang buruk, akan diperkatakan.

A post shared by Sissy Imann (@sissyimann)


“Yanda tak putus asa sebab semua orang ada pendapat masing-masing. Saya percaya orang akan bercakap tak kira buat baik ke, cantik ke, benda tak elok lagilah orang akan bercakap.

“Saya gembira dengan apa yang saya pakai kerana ia tidak menggangu tugas saya sebagai hos waktu itu,” kata Sissy ketika dihubungi Gempak hari ini.

Dengan tenang, penyanyi itu berlapang dada menerima semua kritikan. Sissy juga mengatakan setiap orang pasti ada pendapat masing-masing.

“Saya menerima kritikan dengan hati yang terbuka. Saya ambil kira pandangan orang supaya akan datang jadi lebih membina.

“Saya lebih rela orang cakap pasal saya berbanding ahli keluarga. Tapi bila fikir balik, kenapa saya nak risau dengan apa yang orang cakap selagi apa yang saya pakai tu selesa dan sopan, saya okay je.

“Setiap orang ada pendapat masing-masing dan fesyen itu sendiri bersifat subjektif,” ujarnya lagi.

Pada Jumaat lalu, penampilan Sissy sewaktu mengendalikan karpet merah dalam sebuah anugerah hiburan menerima kecaman daripada wargamaya.

Dress merah jambu dan renda hitam itu merupakan hasil rekaan bapanya yang bersengkang mata dan bertungkung-lumus mencantikkan anaknya untuk tontonan ramai.