Kisah pergolakan rumah tangga Rizky Billar dan Lesti Kejora nampaknya sudah bertemu titik penghujung.

Pasangan yang berpisah sementara selepas episod pedih Lesti dipukul Rizky pada hujung bulan lalu kini diselesaikan dengan jalan damai.

Lesti memilih memaafkan perbuatan kasar suaminya sekaligus menarik balik laporan polis terhadap serangan keganasan rumah tangga yang dilakukan kepadanya sehingga mengalami masalah pada bahagian leher dan menerima rawatan beberapa hari di hospital.

Menerusi pertemuan media, Lesti mengatakan memaafkan perbuatan Rizky selepas hos dan pelakon itu berjanji untuk tidak mengulangi perbuatan memukulnya lagi.

Sementelah kata penyanyi dangdut itu, baik atau buruk, Rizky tetap ayah kepada anak lelaki mereka.

"Alasannya anak saya, kerana mahu bagaimanapun suami saya bapak dari anak saya," kata Lesti dalam sidang media yang berlangsung di Polres Metro Jakarta Selatan, seperti dilaporkan CNNIndonesia.

Lesti juga berkata: “Beliau juga alhamdulillah sudah mengakui perbuatannya dan meminta maaf kepada saya dan keluarga, khususnya ayah saya.”

"Saya juga yakin. Beliau sangat berjanji tidak akan pernah mengulanginya lagi, sudah dibuat dalam perjanjian," kata Lesti.

Ibu satu anak yang baru pulang dari umrah itu juga mengatakan seluruh keluarganya terutama ibu dan bapa telah memaafkan Rizky.

"Beliau juga meminta maaf ke orang tua saya, dan orangtua saya memaafkan," lanjutnya.

Dengan kemaafan yang diberi Lesti, Rizky kini bebas dari melakukan jenayah keganasan rumah tangga. Jika tidak, dia berhadapan penjara lima tahun akibat perbuatannya memukul Lesti.

Sebelum ini dunia hiburan Indonesia dihebohkan dengan pendedahan Lesti apabila membuat laporan polis dirinya dipukul sehingga dicekik suaminya pada akhir bulan lalu.

Selepas pendedahan tersebut dibuat, tersebar pula video Rizky membaling bola snuker kepada isterinya, namun tidak kena kerana lelaki itu terjatuh.

Malah banyak pemerhati percaya Lesti yang baru setahun berkahwin dengan Rizky sudah sering dipukul sepanjang mereka berumahtangga.