Nama pasangan Nia Ramadhani dan suaminya, Ardi Bakrie kembali menjadi hangat di Indonesia.

Suami pelakon Bawang Putih Bawang Merah itu dikatakan mengalami kecederaan pada bahagian kepala sewaktu berusaha melarikan diri dari pusat pemulihan akhlak di Bandung, Indonesia yang menjadi 'rumah keduanya' sejak beberapa bulan lalu.

Sebaik berita tersebut tersebar, peguam yang mewaliki Ardi Bakrie, Wa Ode Nur Zaenab pantas menafikan hal tersebut.

Wa Ode Nur Zaenab meluruskan fakta dengan mengatakan kliennya mengalami kecederaan saat melakukan aktiviti kick boxing bersama terapinya di pusat pemulihan tersebut.

Mengalami kecederaan pada bahagian kepala, Ardi kemudian dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

"Dia ditemani Nia ke hospital kerana kebetulan sewaktu kejadian, isterinya itu juga berada bersamanya.

"Tapi saya tak dapat pastikan sama ada Nia panik atau bagaimana," kata Wa Ode Nur Zaenab saat dihubungi wartawan seperti dilaporkan Detik.com.

Peguam itu juga mengatakan saat ini keluarga memberi fokus kepada proses penyembuhan Ardi Bakrie.

"(Ardi) masih dalam pemantauan, tapi sudah dirawat doktor. Keadaannya juga stabil," tambah Wa Ode Nur Zaenab.

Menurut fakta, Ardi Bakrie mengalami kecederaan pada hari Sabtu sekitar pukul 4.10 petang. Sewaktu melakukan aktiviti Kick boxing, lelaki itu tidak dapat mengawal kakinya sewaktu ingin menendang lalu terjatuh.

"Jadi sewaktu terjatuh, kepalanya terhantuk ke lantai dan mengalami kecederaan. Dia terus dikejarkan ke hospital oleh orang yang berada di lokasi kejadian," katanya.

Terdahulu, dunia hiburan Indonesia dikejutkan dengan penahanan pasangan berprofil tinggi ini kerana dipercayai terlibat dengan kes penagihan dadah.

Nia kemudian mengaku mengambil dadah jenis sabu sejak beberapa bulan lalu bersama suaminya, Ardi Bakrie dan pemandu peribadi mereka.

Kredit Foto: Kompas
Instagram: @niaramadhanibakrie