Laman Utama

Shahida Dedah Ibu Kandung Bekas Anak Angkatnya Kuat Scam Orang - “Saya Dah Kena Dulu”

Izwan Isa
04/11/2023
02:55 MYT
Isteri usahawan Datuk Seri Aliff Syukri, Datin Seri Shahida Mohd Rashid mendedahkan, ibu kepada bekas anak angkatnya Qayyum didakwa telah menipu ramai orang menerusi penjualan barang-barang preloved di Instagram.

BERITA TRENDING: “Hidup Perlukan Lawak Dik, Bukannya Ada Adegan Ramas Meramas” - Tarian Gelek Punggung Dengan Ifa Raziah, Aliff Syukri Minta Maaf

Menerusi tangkap layar yang dikongsi oleh Shahida, beberapa mangsa dikatakan terjebak dalam ‘scam’ berkenaan dan meminta bantuannya untuk mendapatkan info mengenai wanita tersebut.
“Assalam saya dah lama dan banyak kali sebenarnya dapat DM tentang seseorang yang saya kenali sebelum ini telah menipu ramai orang.
“Saya mula-mula ignore sahaja, tapi pagi ni ada lagi seorang yang terkena. Harap hati-hati ya dengan penipuan wanita terbabit. Saya dah kena dulu. Janganlah anda kata saya buka aib pula, ni awareness supaya yang lain tak kena.
“Hati-hati ya korang. Kalau korang ada info tentang mak Qayyum tu share ok sebab kesian ramai kena scam, kita bantu mereka yang terkena!”
Menerusi ruangan komen, ada juga yang berkongsi telah ditipu dengan wanita berkenaan. Ada juga berkongsi akaun Instagramnya supaya orang ramai tidak terlibat dengan penipuan serupa.
Sumber: Instagram

BERITA TRENDING: Aliff Syukri Kecewa Maid Berzina Dalam Rumah​

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Semua Sangka Shahir Kembali Menyepi, Hakikatnya Instagram Kena Godam! Lenyap Sebab Tak Bayar RM2,000 - "Habis Kenangan Saya"

gempak
18/07/2024
09:25 MYT
Juara Akademi Fantasia 8 (AF8), mengakui sepi dari media sosial disebabkan akaun Instagram rasminya telah digodam individu tidak bertanggungjawab.
Gaya Hidup

Rakyat Malaysia Rugi Lebih RM1.3 Bilion Sebab Scam, Pakar Kongsi Modus Operandi Scammer

gempak
03/07/2024
09:43 MYT
Pempengaruh yang terkenal dengan kandungan ilmiah berkaitan kewangan, @financialfaiz berkongsi mengenai satu isu melibatkan seorang individu yang kehilangan wang lebih RM1.3 gara-gara aktiviti penipuan (scam) pada tahun 2023.
Viral

Bekas Pembantu Peribadi Aliff Syukri Tak Mampu Upah Peguam - "Saya Tak Ada Wang Ringgit, Tapi Saya Ada Allah"

gempak
26/06/2024
00:45 MYT
Bekas pembantu kepada usahawan selebriti terkenal Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Melati Abdul Ghani akan meneruskan perjuangan biarpun tanpa bantuan peguam.
Viral

Masih Degil & Ego, Aliff Syukri Enggan Beri Peluang Lagi Pada Bekas Pembantu Peribadi - "Sekarang Baru Sedar Langit Tinggi Atau Rendah"

gempak
25/06/2024
09:11 MYT
Baru sahaja menang kes saman fitnah terhadap bekas pembantu peribadinya, Melati Abdul Ghani, usahawan kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri kali ini memuat naik hantaran meluahkan perasaannya berhubung permasalahan itu.
Hiburan

Jual Durian RM8 Sekilo, Netizen Puji Sikap Pemurah Aliff Syukri! - "Perangai Walau Kadang Mak Sendiri Tak Boleh Faham, Tapi Dia Bersedekah"

gempak
19/06/2024
13:55 MYT
Usahawan sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri menerima pujian netizen apabila dirinya menjual durian dengan harga hanya RM8 sekilogram.