Penerbit, pengarah dan penulis skrip, Shahrulezad Mohameddin memaklumkan dirinya disahkan positif wabak COVID-19.

Menurut Shahrulezad, dia telah menjalankan ujian calitan COVID-19 di sebuah klinik sebelum ini dan mendapat keputusan negatif.

Namun pada ujian kedua, hasil ujian menunjukkan dia positif wabak berkenaan.

"Minggu lepas ada seorang staf saya demam dan saya menyuruhnya lakukan ujian air liur/ antigen. Hasil ujian negatif, disebabkan itu kami ingat dia hanya viral fever biasa saja. So kami buat kerja macam biasa keluar masuk office jumpa orang nak settlekan beberapa projek drama yang bergerak serentak.

"Tapi sesuatu berlaku beberapa hari lepas bila tiba-tiba salah seorang pengurus produksi demam juga dan dia banyak habiskan masa bersama staf saya ini untuk siapkan kerja. Masa ini saya dah mula tak sedap hati dan suruh terus buat RPK test atau PCR test, hasilnya dua dua positif!

"Bila dah tahu positif saya dan Fazli Hj Baharom terus bergegas buat RPK test kat klinik bawah office kitorang, result masa tu dua dua negatif. Saya take over kerja dua staf yang positif itu.

"Cuma nak dijadikan cerita saya yang negatif pada awalnya ini tiba-tiba rasa tak sedap badan sejak semalam lagi. Telan actifast pun demam macam tu juga, dan hari ini sebelum masuk office dan turun set saya buat sekali lagi RPK test dan Alhamdululillah rupanya positif," kongsinya di Instagram.

Justeru, Shahrulezad menasihati orang ramai untuk terus membuat pemeriksaan doktor jika mengalami masalah kesihatan atau gejala berkaitan.

"So guys hati-hati okay, badan tak sedap je terus ke klinik, jangan makan ubat apa kejadah, terus serah lubang hidung korang pada doktor untuk diperiksa," tulisnya lagi.

Meninjau ruangan komen entri tersebut, rata-rata pengikut Shahrulezad dan penggiat industri mendoakan kesembuhan yang cepat buatnya.

A post shared by shahrulezad mohameddin (@budakijat)


Sementara dalam entri berlainan, Shahrulezad meminta sesiapa yang ada berhubung dengannya dalam tempoh empat hari kebelakangan ini untuk melakukan pemeriksaan di klinik berhampiran.

Selain itu, produksi drama Khilaf Asmara yang menjalankan penggambaran sebelum ini juga dihentikan sementara waktu bagi tujuan kuarantin beberapa staf dan Shahrulezad sendiri.

A post shared by shahrulezad mohameddin (@budakijat)

***Dapatkan berita terkini, cepat dan mudah, langgan saluran Telegram Gempak!
Dah undi artis kegemaran di AME2021? Klik banner di bawah untuk mengundi.