Pendakwah bebas, Dai Wan Dazrin menyelar kenyataan penyanyi terkenal antarabangsa, Dua Lipa yang menyokong hak golongan homoseksual LGBT (lesbian, gay, biseksual, transgender).

Jelas Wan Dazrin, tindakan Dua Lipa dirasakan tidak tepat memandangkan sokongan itu melawan lumrah manusia.

"Shame on you @dualipa.

"You were fighting for something that’s not right. You against the normal nature of human being. You were supporting things that might affect / destroy our lineage.

"Human rights is just the used of people who dont want to learn and control they own lust.," tulisnya menerusi Instagram dan Twitter.

Sebelum ini penyanyi yang terkenal dengan lagu New Rules itu menyatakan pendirian terhadap isu hak kemanusiaan golongan LGBT.

Malah, Dua Lipa menyarankan agar memboikot industri dan individu yang anti golongan berkenaan.

"Gay rights are human rights. Boycoot the industries and the people that believe in inhumane anti LGBT + laws.

"Taking a stand today and forever to show support. The fight is never over we're only scratching the surface but we need to be louder than ever," tulis Dua Lipa.

Tindakan lantang Wan Dazrin mendapat perhatian dunia apabila peminat Dua Lipa yang bercanggah fahaman menyelar kembali tindakan pendakwah itu.

"Kena serang dengan Followers Antarabangsa dia, tapi mereka takkan boleh lawan umat Islam yang ada di Malaysia, Brunei, Singapore, dan Indonesia kini.

"Sama sekali tidak akan boleh. Kekuatan kami kerana kami berdiri pada landasan yang betul, landasan yang menuntut hak fitrah manusia yang asal bukan yang di luar tabi’i. #standwithbrunei," tambah Wan Dazrin.