,
Hiburan

“Silap Pertama Dia Datang KL” - Ceddy Ang Akui Kita Ketinggalan Dalam Memperkenalkan Budaya Malaysia Kepada IShowSpeed

Asyraf Roslan
02/10/2024
04:25 MYT
Pempengaruh, Ceddy Ang akui kita agak ketinggalan dalam memperkenalkan budaya Malaysia kepada personaliti sensasi dan penstrim dalam talian dari Amerika Syarikat, IShowSpeed ketika dia berada di Malaysia.
Menurut Ceddy, usaha memperkenalkan makanan-makanan Malaysia kepada personaliti itu sangat bagus namun bawa berkunjung ke pusat membeli-belah itu bukan satu pilihan yang baik.
“Sejujurnya saya rasa kita ketinggalan sedikit , tapi sebab faktor masa dia berada di sini juga menjadi faktor dia tidak dapat buat banyak benda seperti di Indonesia.
“Kalau kita dapat bawa dia ke Terengganu,Kelantan,Melaka saya rasa dia akan dapat belajar lebih banyak mengenai Malaysia. Bagi cuba burger Ramly dan nasi lemak saya rasa okay tapi masuk pusat membeli belah untuk cuba nasi goreng, kita sebenarnya boleh buat lebih baik,” kata Ceddy kepada Gempak.
Ceddy juga memberitahu bahawa kesilapan IShowSpeed adalah kerana dia datang ke Kuala Lumpur kerana tidak terlalu banyak aktiviti kebudayaan yang dia boleh belajar mengenai Malaysia.
“Kalau dia datang Kuala Lumpur, tarikan utama mestilah shopping mall, dan ada orang kata kita sepatutnya bawa dia kenali budaya kita.
“Jika dia datang Pulau Pinang,Melaka, Kelantan, Terengganu termasuk Sabah dan Sarawak tak akan ada isu sebab kita ada banyak benda yang kita boleh tawarkan. Silap pertama sebab dia datang Kuala Lumpur, kalau dia datang negeri yang saya sebutkan sudah tentu tiada isu sebab banyak yang dia boleh kenali di sana,” tambahnya.
Pada masa sama, Ceddy juga memberitahu tiada guna untuk membanding-bandingkan antara mana-mana negara yang dikunjungi kerana setiap negara mempunyai keunikan dan budaya yang tersendiri.
“Saya rasa orang yang buat perbandingan ini hanya nak dapat engagement sahaja, tak perlu nak bandingkan setiap negara ada keistimewaan masing-masing. Tiada guna kita membuat perbandingan dan sepatutnya kita bersyukur yang dia datang ke Malaysia,” tambah Ceddy.
Ceddy ditemui ketika menghadiri majlis KULinary Awards 2024 di Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA) pada Khamis lepas.
Baru-baru ini kedatangan personaliti sensasi dan penstrim dalam talian dari Amerika Syarikat, IShowSpeed ke Malaysia mendapat sambutan hangat dari peminat-peminatnya.
Kunjungan ini juga menjadi perdebatan antara netizen kerana melihat mereka yang membawa IShowSpeed berjalan tidak menggunakan masa sebaik mungkin bagi memperkenalkan budaya Malaysia kepada personaliti tersebut.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Harumkan Nama Malaysia, Jofliam Tersenarai Dalam 100 Chef Pizza Terbaik Dunia - “Saya Tahu Isu Panas Hari Ini Akan Buat Pencapaian Ini Tak Dihargai”

gempak
01/10/2024
03:32 MYT
Meskipun sedang berdepan dengan masalah rumah tangga namun pempengaruh dan usahawan Jofliam telah mengharumkan nama Malaysia apabila tersenarai dalam 100 Chef Pizza Terbaik Dunia, di Milan, Itali.
Hiburan

Konsert Terbesar Di Malaysia, Afgan Akui Gementar - “Sebagai Seorang Manusia Saya Juga..”

gempak
30/09/2024
10:25 MYT
Menurut Afgan atau nama sebenarnya, Afgansyah Reza,35, sepanjang berkecimpung di dalam industri seni suara selama 17 tahun, dia belum pernah lagi membuat persembahan di tempat yang mempunyai kapasiti yang banyak.
Hiburan

Dibandingkan Dengan Khairul Aming, Chef Wan Tidak Terkesan - “Semua Orang Tahu Penglibatan Saya”

gempak
30/09/2024
02:55 MYT
Bagi Redzuawan atau lebih mesra disapa sebagai Chef Wan, orang ramai terbuka untuk memberikan pandangan namun apa yang tidak boleh dinafikan oleh netizen adalah pengalamannya sebagai tukang masak selama 34 tahun.
Hiburan

Selepas Australia Dan Indonesia, The Weekend Ke Malaysia?

gempak
28/09/2024
05:55 MYT
Dengan tamatnya konsert berkenaan, adakah selepas ini The Weekend bakal meneruskan siri jelajah konsert itu ke Asia?
Hiburan

Bernadya Selamatkan Nyawa Content Creator Malaysia Menerusi Lagu

gempak
26/09/2024
11:55 MYT
Penyanyi asal Indonesia yang kini cukup popular dalam kalangan pendengar generasi muda, Bernadya mendedahkan ada dalam kalangan peminat mengaku membatalkan niat melakukan perkara buruk terhadap diri sendiri selepas mendengar karya-karyanya.
BorakSeeni