Bintang Bollywood, Sonam Kapoor baru memegang status ibu selepas melahirkan anaknya pada 20 Ogos lalu.

Mengaku dalam fasa bahagia menjadi ibu, isteri Anand Ahuja ini berkongsi rutin harian bersama permata lelakinya, Vayu Kapoor Ahuja.

Menerusi perkongsiannya dalam Insta Story baru baru ini, Sonam mengatakan dia melalui fasa melahirkan dengan lancar dan cepat serta tidak mempunyai masalah dalam proses menyusukan anaknya.

Malah, aktres tersebut juga berkongsi cara bagaimana dirinya memastikan tidak akan memiliki stretchmarks atau selulit selepas bersalin.

“Saya kini menerima banyak pertanyaan tentang bagaimana menempuhi masa pantang dan cuba menjawab dengan sebaiknya.

“Fasa sebelum bersalin saya mungkin sedikit berbeza. Saya memang mahu bersalin secara normal. Jadi saya mempunyai seorang pakar yang menjaga ‘perjalanan’ kehamilan sehingga saya boleh melahirkan anak secara normal dengan baik.

“Dia menggunakan banyak praktis yang kreatif dan kaedah homeopati,” kongsi Sonam seperti dilaporkan Hindustan Times.

Dia kemudian mendakwa tidak memiliki sebarang sesulit kerana mengamalkan beberapa kaedah sepanjang hamil.

Selain menggunakan beberapa produk, Sonam yang berkahwin dengan Ahuja pada 2018 memastikan dirinya meminum kolegen, pengambil pemakanan tinggi protein dan Vitamin C.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!