Pengguna aplikasi TikTok mesti pernah ternampak komen tentang “Tak boleh lawan Nisa Ai” yang membanjiri ruangan komen majoriti video yang dimuat naik di media sosial itu.

Komen tersebut mengundang tanda tanya pengguna tentang siapa individu yang bergelar ‘Nisa Ai’, dan ada juga segelintir netizen yang berasa kurang senang dengan trend tersebut.

Susulan penularan komen berikut, tuan badan sendiri menerangkan perkara itu bermula selepas dia memuat naik satu tarian dengan lagu latar Thailand. Trend itu diikuti oleh seorang individu lain, namun dibandingkan dengan peminat Nisa dengan komen “Tak boleh lawan Nisa Ai”.

BERITA TRENDING: Ini Kisah Guru Yang Tinggal Dalam ‘Rumah Stor’ Bersaiz 2.74 Meter Lebar & 4.87 Meter Panjang

“Titik permulaan ‘tak boleh lawan Nisa Ai’ disebabkan ada seorang ni dia buat trend yang sama dengan saya untuk marketing dia. Yang komen dekat post dia tu mostly my fans,” kata Nisa.
@nesslow_

Harap korang semua faham ??❤️

♬ Crolatte - Sped Up - Yunan Helmi

Bagaimanapun, Nisa mengaku tidak bersetuju apabila komen itu ditinggalkan di video yang memaparkan isu-isu sensitif seperti kemalangan dan konflik Palestin yang sedang hangat diperkatakan.

“Korang takde common sense langsung, awak tengok video orang meninggal, ceramah ustaz, video orang melecur, video pasal Palestin, kenapa komen benda-benda macamtu yang sebabkan nama orang lain buruk.

“Tolong berhenti komen ‘tak boleh lawan Nisa Ai’, jadi kalau dalam ruangan komen tu masih ada lagi, tu memang jenis yang tak reti bahasalah orang kata,” tambah Nisa.

Sekadar info, Nisa merupakan talent untuk produksi YouTube Alieff Irfan yang popular dengan drama-drama pendek berkisahkan tentang kehidupan.

Sumber: TikTok