Pekerja taman tema Times Square, Kuala Lumpur menerima pujian setelah satu video yang memaparkan mereka membantu seorang lelaki kurang upaya (OKU) tular di platform TikTok.

Menerusi video berdurasi 40 saat yang dimuat naik oleh lelaki itu sendiri, dapat dilihat staf dan pengurus taman tema itu berebut untuk membantunya turun menggunakan eskalator.

BERITA TRENDING: Netizen Puji Siti Jamumall Jaga Abang OKU - "Lagi Baik Daripada Terseksa Dengan ..."

"Servis macam ni tak dapat beli dengan duit ye, memang terbaik," tulis lelaki itu di ruangan kapsyen.

@braderwheelchair Tolong aku tag staff staff & manager ni kalau kenal bila lalu dekat fyp korang. Ni kiranye extra service dari mereka utk aku ♿️ #fyp #accessibletourism #nobarriers #awareness #wheelchairlifestyle #brawcha #wheelchairawareness #braderwheelchairadventures #wheelerangers #braderwheelchair #tiktokmalaysia #goodservice #berjayatimesquarethemepark ♬ original sound - izhar.idham ??

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen memberikan respons positif tentang sikap yang ditunjukkan oleh staf taman tema berikut.

Antara komen yang diterima:

"Terbaik semua stafnya!"

"Terbaik lah staf, layanan lima bintang,"

"Alhamdulillah, terbaik staf dan pengurus taman tema Times Square."

Sekadar info, setakat artikel ini ditulis perkongsian menyentuh hati itu mendapat hampir 300,000 tontonan dan lebih 8,000 tanda suka di TikTok.

Sumber: TikTok