,
Viral

“Tak Suruh Teriak!” - Meniaga Cari Duit Sebab Ayah Dah Meninggal, Budak Ini Menangis Terima Duit Dari Seorang Mak Cik

Izwan Isa
30/12/2023
06:35 MYT
Hiba hati pengguna media sosial apabila seorang wanita memberi sumbangan kepada seorang kanak-kanak lelaki yang berniaga air dan makanan demi mencari duit lebih.
Menerusi video yang dikongsi semula di platform X, kanak-kanak lelaki itu memberitahu wanita yang pada asalnya mahu membeli barang yang diniagakan bahawa bapanya telah meninggal dunia. Sementara itu, ibu kepada kanak-kanak itu sedang sakit. Lebih pilu, dia turut membawa adiknya sekali berniaga di gerai berkenaan.
Tidak sampai hati melihat kanak-kanak itu berniaga, wanita berkenaan memberikan sedikit wang dan meminta keduanya pulang ke rumah.
Interaksi antara wanita itu dan kanak-kanak lelaki berkenaan mencambahkan respons positif, selain ada yang mengakui turut sama menangis melihatnya.
Sumber: Platform X
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Hadir Bersama Alif Teega Di Mahkamah, Ini Respons Aisyah Hijanah Bila Ditanya Soal Perceraian…

gempak
20/09/2024
03:55 MYT
Kehadiran isteri kepada pempengaruh media sosial, Alif Teega iaitu Aisyah Hijanah menemani suaminya di Mahkamah Kuala Lumpur pada Jumaat mengundang pelbagai reaksi netizen.
Hiburan

Ulas Isu Rumah Tangga Fazura-Fattah, Netizen Mula ‘Serang’ Tya Ariffin & Asyraf Khalid - “Yang Dari Suka Tengok Podcast Ini, Tiba Rasa Menyampah...”

gempak
20/09/2024
02:55 MYT
Gara-gara mengulas isu rumah tangga pasangan selebriti Fazura dan Fattah Amin, pelakon Tya Ariffin serta suaminya iaitu Asyraf Khalid menerima kecaman netizen di laman sosial.
Berita

Mengaku Tak Bersalah, Alif Teega Mohon Dibicarakan

gempak
20/09/2024
02:29 MYT
Pempengaruh media sosial, Mohd Hazalif Mohd Hazani, 30, atau Alif Teega mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan menyalahgunakan dana awam.
Berita

Kelihatan Tenang Sebelum Didakwa, Alif Teega Siap Dipeluk Erat Oleh Aisyah Hijanah

gempak
20/09/2024
01:49 MYT
Pempengaruh, Mohd Hazalif Mohd Hazani, 30, atau Aliff Teega dilihat tenang ketika hadir ke Mahkamah Kuala Lumpur, pada pagi Khamis.
Hiburan

Dituduh Buat Laporan Polis Terhadap ‘Abang Bas’, Diana Danielle Minta Netizen Kemukakan Bukti! - “Nak Maki Pun, Carilah Fakta Yang Betul…”

gempak
20/09/2024
00:55 MYT
Pelakon Diana Danielle menegaskan dia tidak pernah membuat laporan polis terhadap pemandu bas atau ‘Abang Bas’ seperti yang didakwa segelintir netizen di laman sosial.