Hari Raya Aidiladha bakal tiba tidak lama lagi. Bagi menyerikan lagi sambutan Hari Raya Haji pada tahun ini, Astro Oasis membawakan seleksi hiburan menarik 9 hingga 14 Julai ini.



Geng Ngaji: Sebakul Kasih
9-10 Julai 2022, 7.30PM
Kisah perjalanan trio sebak bertemu dengan pemanggil dan peminat Program Geng Ngaji di Astro Oasis. Saudara Fakhrul, UstTarmizi dan Farhatul akan menyantuni dengan rasa kasih dan memberi sedikit persembahan kepada orang ramai.



Pintu No. 9 Masjid Nabawi
9 Julai, 5PM
Kisah Allahyarham Dato' S. Roomai Noor dan Allahyarhamah Datin Umi Kalsom yang bersama-sama mengerjakan ibadah umrah sebagaimana yang diceriterakan oleh anakanda mereka Seniwati Hajjah Noorkumalasari.



The Days of Hajj
9 Julai, 10AM
Dokumentari ini membantu menambahkan pemahaman yang menyeluruh terhadap kisah perjalanan ke Mekah dan Madinah yang merupakan bandar kelahiran Nabi Muhammad SAW.



One Day In The Haram
10 Julai, 5PM
Kisah hebat penyelenggaraan dan pembersihan seluruh kawasan yang dilakukan oleh para pekerja di Masjidil Haram.



The Chinese Haji
10 Julai, 10AM
Mengisahkan perjalanan 5 orang Cina Muslim iaitu seorang pemandu, ibu tunggal, guru pengajian Arab dan pasangan suami isteri yang bekerja sebagai petani. Mereka mengharungi pelbagai kepayahan bagi mencapai impian menunaikan haji pada tahun ini.



Labayk Allahuma Labayk
10 Julai, 1.30PM
Labayk Allahuma Labayk mengisahkan perjalanan umat Islam ke Mekah Al Mukaramah untuk menunaikan ibadah haji. Dokumentari bahasa inggeris ini juga akan menyelami sejarah Kaabah dan Batu Hitam.

Kesemua rancangan ini boleh dinikmati menerusi saluran Astro Oasis dan Astro Oasis HD.

Dapatkan Pek Primary Astro serendah RM59.99/bln dan nikmati 30 HARI PERCUMA bila anda daftar secara online di astro.com.my #NowYouCan #NewAstroExperience #PekPrimary