Laman Utama

“Telinga Terkena Bucu Kabinet TV” - Berderau Darah Lan Solo Dapat Tahu Anak Cedera, Terus Bawa Ke Hospital

Mya Amri
16/04/2023
04:54 MYT
Penyanyi, Lan Solo berdepan detik cemas apabila anak lelakinya, Muhammad Akid, 8, mengalami kecederaan di bahagian telinga.
Menurut Lan, kejadian itu berlaku ketika anaknya sedang bermain di dalam bilik sebelum terjatuh dan terkena bucu kabinet televisyen.
Disebabkan insiden itu, Akid terus dikejarkan ke hospital.
“Alahai anak… Dah nak dekat raya abang oi.. Biasanya budak-budak ni dekat nak raya kalau ke hospital sebab main bunga api atau mercun..
“Ini tidak, kes lompat-lompat nak terkam apa ntah dalam bilik. Telinga terkena bucu kabinet tv. Allahuakbar… berderau darah dapat tau.
“Daddy mummy tinggalkan kejap je sebab pergi meniaga tapi itu lah benda nak jadi… Tak apalah,” kongsinya.
Menganggap insiden itu sebagai ujian, Lan bagaimanapun lega apabila anaknya tidak mengalami kecederaan serius.
“Tak apalah. Allah nak bagi ujian dalam bulan baik ni. Alhamdulillah tidak la major sangat luka dekat bahagian telinga tu..
“Tapi biasa la. Mak bapak kan faham sahajalah. Sebelum ni dahi kiri lepas tu kanan pulak koyak. Kali ketiga ni dekat bahagian telinga pula. Akid oh Akid,” tulisnya.
Untuk info, Lan dan Sheila mendirikan rumah tangga pada Disember 2009.
Hasil perkahwinan itu, pasangan ini dikurniakan empat cahaya mata iaitu Nur Amna Qaleesya, 10, Nur Amna Qeesyara, 9, Mohamad Akid Qassyaff, 8, dan Nur Amna Quzandra, 5.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dekta Pernah Hilang Di KL, Shuib & Arwah Siti Sarah Panik - "Dalam Beberapa Saat Saja..."

gempak
25/07/2024
02:55 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram (IG), anak kedua Shuib yang mesra dengan panggilan Dekta itu dikatakan hilang ketika masih kecil.
Sukan

Selepas Hampir Sebulan, Jasad Pemain Badminton China Masih Disimpan Di Hospital Yogyakarta

gempak
25/07/2024
01:30 MYT
Jasad pemain badminton China, Zhang Zhi Jie, yang meninggal dunia di geloanggang sewaktu dalam perlawanan Kejohanan Remaja Asia di Yogyakarta, Indonesia, pada 30 Jun lalu, sehingga kini masih belum dituntut oleh pihak keluarganya.
Berita

Penoreh Getah Mengaku Tak Bersalah Rog*l Anak Kandung

gempak
24/07/2024
06:49 MYT
Seorang penoreh getah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada Rabu, atas dua pertuduhan merogol anak perempuan kandungnya sejak 2019.
Hiburan

Didakwa Tidak Mempunyai Hubungan Baik, Ini Respons Bapa Zara Zya - “Saya Tak Pernah Pun Sekilas Ada Rasa Benci Pada Dia…”

gempak
22/07/2024
08:55 MYT
Bapa kepada pelakon Zara Zya iaitu Zainuddin memilih untuk tidak mengulas lanjut mengenai dakwaan dia tidak mempunyai hubungan yang baik dengan anak perempuannya itu.
Berita

Stroller Bayi Kembar Terjatuh Di Landasan Keretapi, Dua Maut! - "Tindakan Ayahnya Sangat Berani Walau Akhirnya ..."

gempak
22/07/2024
05:45 MYT
Seorang kanak-kanak dan bapanya terbunuh dirempuh keretapi apabila kereta sorong bayi yang dinaiki mangsa berusia dua tahun itu terjatuh di landasan stesen Carlton di selatan Sydney, pada Ahad.