Apabila tiba sahaja bulan Ramadan, maka akan bermula lah episod yang menyaksikan orang ramai melakukan persiapan untuk menyambut hari raya.

Tidak kira persiapan daripada sudut pakaian, hiasan rumah, kuih raya dan banyak lagi. Maklumlah, raya kan setahun sekali, pasti ingin disambut dengan meriah sebagai tanda kemenangan selepas sebulan berpuasa.

Pun begitu, pasti ada seperkara yang sering bermain dalam fikiran iaitu cara untuk pulang ke kampung halaman, terutama buat mereka yang tinggal jauh di perantauan.

Kebanyakkan tiket bas mesti sudah habis terjual. Lebih malang lagi jika anda belum membeli tiket lagi. Sekiranya ingin memandu sendiri mesti kepala akan stress untuk hadap jalan sesak, jadi bagaimana? Tak boleh balik beraya ke? Kalau dah takde mod perjalanan lain, maka beraya keseorangan lah jawabnya…

Jangan risau! Anda tidak perlu runsing. Jenama jus No.1* di Malaysia, Tropicana Twister akan memberikan anda peluang untuk pulang ke kampung halaman untuk menyambut hari raya bersama keluarga tercinta.


Pada tahun ini, Tropicana Twister ingin membantu mengeratkan jalinan bersama keluarga, menolong mereka yang tidak berkemampuan serta memberi peluang untuk anda balik ke kampung dengan menaja 40 tiket penerbangan domestik dua hala, lebih 800 tiket kereta api sehala dan 150 tiket bas sehala untuk destinasi terpilih di Malaysia secara PERCUMA.. Wow seronoknya!



Orang kata rezeki depan mata jangan ditolak, lagi-lagi di bulan Ramadan ini. Berikut merupakan trip perjalanan balik kampung yang ditawarkan Tropicana Twister.

#1. 40 Tiket penerbangan domestic dua hala
Sejumlah 40 tiket penerbangan domestik dua hala akan diberikan kepada pemenang bertuah.

#2. Lebih 800 tiket kereta api (KTMB) sehala
Bagi pemenang yang menaiki kereta api, berikut merupakan lokasi yang disediakan:
  1. KL Sentral ke Ipoh: Lokasi pitstop dari laluan ini adalah dari KL Sentral ke Kepong Sentral, Sungai Buloh, Rawang, Tanjung Malim, Slim River, Sungkai, Tapah Road, Kampar, Batu Gajah and Ipoh.
  2. KL Sentral ke Butterworth: Lokasi pitstop dari laluan ini adalah dari KL Sentral ke Sungai Buloh, Tanjung Malim, Kampar, Batu Gajah, Ipoh, Kuala Kangsar, Taiping, Parit Buntar, Bukit Mertajam and Butterworth.
  3. KL Sentral ke Padang Besar: Lokasi pitstop dari laluan ini adalah dari KL Sentral ke Sungai Buloh, Tanjung Malim, Kampar, Batu Gajah, Ipoh, Kuala Kangsar, Taiping, Parit Buntar, Tasek Gelugor, Sungai Petani, Alor Setar, Arau dan Padang Besar.
  4. KL Sentral to Tumpat: Lokasi pitstop dari laluan ini adalah dari KL Sentral ke Bandar Tasik Selatan, Kajang, Seremban, Pulau Sebang, Gemas, Bahau, Mentakab.
#3. 150 tiket bas sehala
Bagi pemenang yang menaiki bas pula, berikut merupakan lokasi yang disediakan:
  1. Kuala Lumpur: Pejabat Astro ke Penang
  2. Kuala Lumpur: Pejabat Astro ke Kedah
  3. Kuala Lumpur: Pejabat Astro ke Kuantan
  4. Kuala Lumpur: Pejabat Astro ke Johor Bahru
  5. Kuala Lumpur: Pejabat Astro ke Melaka
Nak tau bagaimana caranya untuk menangi tiket balik kampung? Mudah sahaja, hanya ikuti langkah mudah berikut untuk sertai:
  1. Layari www.tropicanatwister.my
  2. Pilih mana-mana tiket yang anda ingin menangi
  3. Jawab dua soalan Tropicana Twister dan peluang untuk menangi tiket balik kampung!
Tempoh peraduan bermula sekarang hingga 19 April 2023. Jangan lepaskan peluang ini dan sertai Eratkan Jalinan dengan Tropicana Twister sekarang untuk pulang ke kampung!

Eratkan Jalinan dengan Tropicana Twister yang mengandungi Vitamin C. Vitamin C menyokong sistem imun anda. Daripada Jenama No. 1* di Malaysia.

*Minuman Buah-buahan dalam Kategori Sedia untuk Diminum – Penyataan yang dibuat dari ETIKA SDN. BHD. adalah laporan daripada Nielsen IQ. No. 1 bagi Jumlah Keseluruhan Malaysia untuk segmen Minuman Buah-buahan dalam Kategori Sedia untuk Diminum berdasarkan Indeks Servis Pasaran selama 52 minggu berakhir 07/31, 2022 (hak cipta © 2022, NielsenIQ)