Laman Utama

Tetap Taat Antre Vaksin, Nicholas Saputra Viral sampai Digelar National Treasure

Gempak ID
20/04/2021
07:03 MYT
Nama Nicholas Saputra sedang heboh dibicarakan netizen. Lagi lagi lantaran sikap mmebumi aktor kesayangan Indonesia ini.
Alih alih jadi selebrti yang ikut antre untuk menerima suntikan vaksin, sikap Nicholas dipuji.
Semua bermula dari pengalaman netizen ikut menjalani vaksinasi Covid-19 di Istana Negara, Senin (19/4).
Dalam tangkapan layar yang dibagikan akun @Teh_L, tertulis bahwa Nicholas termasuk dari orang yang taat dan bersedia antre bersama calon penerima lainnya meski ditawari akses lebih dulu.
Ia menceritakan bagaimana Nicholas tidak bersikap seperti kebanyakan selebriti lain yang sudah telat dan menyerobot antrean ke meja 2.
"Yang saya salut seorang @nicholassaputra saja, ikut dalam barisan antrian dari pagi dan berada di barisan antrian di samping saya. Setiap ada yang menyilakan dia untuk jalan pintas, dia tetap memilih antri.
"Bahkan dia pun sempat menegur petugas/panitia yang menahan saya untuk maju ke meja 2 dengan mengatakan: 'Ibu, ini sudah 2 kali disela lho'. Asli... kata2nya bikin saya semangat," tulis akun yang tidak dikenali itu.
Cerita itu kemudian menerima beragam respons dari netizen.
"Nicholas Saputra adalah harta karun nasional kami. Buktikan bahwa saya salah," tulis @Hangyulpadamu dalam Inggris.
Malah tak sedikit yang memuji Nicolas sebagai insan terkenal yang membumi.
Dikutip dari CNNIndonesia, diketahui, vaksinasi Covid-19 untuk pelaku ekonomi kreatif seperti aktor sudah dimulai sejak Sabtu (17/4) kemarin. Kemudian pada Senin (19/4) digelar vaksininasi untuk seniman di Galeri Nasional Indonesia, Jakarta.
Proses vaksinasi tersebut dihadiri langsung Presiden Joko Widodo, didampingi Menteri Kesehatan Budi Gunadi Sadikin, Menteri Pariwisata dan Ekonomi Kreatif Sandiaga Uno, serta Gubernur DKI Anies Baswedan.
"Cak Lontong, Bimbim Slank, Widi Mulia Sunarya, Ayu Utami, Hanafi, Nicholas Saputra, dan lain-lain, hari ini menjalani vaksinasi Covid-19 bersama ratusan seniman dan budayawan se-Jabotabek," cuit Presiden Jokowi.
Oleh: Maliah Surip Kredit Foto: Liputan6.com
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Aliff Aziz Mahu Berehat Dari Segi Mental & Emosi - “Kadang-Kadang Orang Kata Konon Macam Kitalah Yang Terpaling Sedih…”

gempak
03/07/2024
05:27 MYT
Selepas perceraian dengan penyanyi dan pelakon Bella Astillah pada 13 Jun lalu, penyanyi Aliff Aziz mengakui dia kini mengambil masa untuk berehat dari segi mental dan emosi sebelum memutuskan untuk kembali aktif dalam bidang lakonan.
Viral

“Cuba Tanya Mana Tahu Saudara Jauh” - Netizen Terhibur Tengok Rupa Paras Azfar Heri Seiras Aaron Chia

gempak
01/07/2024
09:55 MYT
Pempengaruh sensasi, Azfar Heri baru-baru ini meluahkan rasa terhibur apabila rupa parasnya disamakan oleh netizen dengan pemain badminton negara, Aaron Chia.
Hiburan

Netizen Kagum Tun Mahathir Hanya Follow Khairul Aming Di TikTok - "Beliau Memang Suka Anak Melayu Yang ..."

gempak
30/06/2024
07:50 MYT
Sepotong video memaparkan profil TikTok bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang hanya mengikuti seorang pengguna iaitu ushawan muda, Khairul Aming berjaya mendapat perhatian netizen.
Viral

Mat Salleh Buat Video Graduasi Guna Lagu UiTM Di Hatiku, Netizen Terhibur Lagu Rasmi UiTM Mendonia

gempak
30/06/2024
03:56 MYT
Sepotong video yang dimuatnaik oleh ‘mat salleh’ memaparkan dirinya ketika di majlis graduasi berjaya menarik perhatian netizen di media sosial.
Hiburan

Kembali Solo, Netizen Rancak Cuba Nasib Pikat Nora Danish

gempak
30/06/2024
02:55 MYT
Selepas kembali menjadi ‘solo’, pelakon cantik Nora Danish sering menjadi sorotan netizen di media sosial.