Penyanyi Mimi Fly mengakui kesal dengan tindakan sesetengah ibu bapa yang sanggup melakukan penderaan fizikal dan mental terhadap anak-anak mereka.

Menerusi entri di Instagram (IG), Mimi menjelaskan penderaan yang dilakukan itu akan memberi impak kepada kanak-kanak dari sudut emosi dan ia sangat tidak sihat untuk perkembangan mereka.

"Petang tadi sambil meeting bersama AJK NGO “Love Yourself Association”, kami memberikan sedikit penjelasan tentang isu public shaming yang sudah makin lama makin menular dalam negara.

"Jangan kerana nak merancak social media kita terlupa anak-anak kita membesar dengan low self-esteem, stress dan “emotionally abused”.

"Mental health dalam Malaysia dah masuk ranking no 2 paling kritikal selepas sakit jantung. Kalau kita ambil mudah sekarang, masa depan anak2 kita yang hancur.

"Tiada siapa suka dimalukan di social media, diejek di sekolah kerana video diviralkan oleh ibubapa sendiri.

"Nak berkongsi parenting 101 bukan masalah, tapi penting sgt ke nak feed your ego to show the world how u run your life, until u neglect the longterm effects in your children’s life?," tulisnya.

Petang tadi sambil meeting bersama AJK NGO “Love Yourself Association”, kami memberikan sedikit penjelasan tentang isu public shaming yang sudah makin lama makin menular dalam negara. Jangan kerana nak merancak social media kita terlupa anak2 kita membesar dengan low self-esteem, stress dan “emotionally abused”. Mental health dalam Malaysia dah masuk ranking no 2 paling kritikal selepas sakit jantung. Kalau kita ambil mudah sekarang, masa depan anak2 kita yang hancur. Tiada siapa suka dimalukan di social media, diejek di sekolah kerana video diviralkan oleh ibubapa sendiri. Nak berkongsi parenting 101 bukan masalah, tapi penting sgt ke nak feed your ego to show the world how u run your life, until u neglect the longterm effects in your children’s life? Terima kasih abg Rudy for sharing our movement. Baca lebih lanjut article eksklusif di @hmetromy #stopemotionalbully #stopemotionalabuse #stoppublicshaming #togetherisbetter

A post shared by Mimi Fly (@mimiflyyy) on


Menerusi ruangan komen, rata-rata bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Mimi dan berharap tindakan dapat diambil kepada pelaku.

{BACA: "Abah Rotan Sebab Nak Cess Faham Erti ..." - Ini Cara Aliff Syukri Didik Anak Perempuan Yang Buka Tudung}

{BACA:"Jaga Anak Awak Dulu, Tak Payah Sibuk Hal Anak Saya" - Aliff Syukri}


Sebelum ini, tindakan jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri dikecam netizen selepas berkongsi video merotan anaknya, Qadejah kerana membuka tudung di hadapan lelaki ajnabi adalah bersebab.

Dalam video berkenaan, Qadejah menangis teresak-esak dipercayai akibat dirotan bapanya namun Aliff tanpa putus asa memujuk anak perempuannya sambil menyapu ubat.

Tindakan tegas namun menyentuh hati itu mendapat pujian daripada netizen biarpun ada yang turut bersimpati dengan keadaan Qadejah.

Sehingga hari ini, video terbabit mencatat lebih satu juta tontonan dan lebih 4,000 komen selain menjadi tular.