,
Hiburan

Tolak Duit Komisen Jual Kambing Perap, Fattah Amin Infak Kepada Golongan Memerlukan - “Kami Kecewa Sebab Dia…”

Asyikin Mayudin
23/10/2024
01:55 MYT
Perkongsian syarikat jenama kamping perap di TikTok yang mendedahkan perbualan mereka menerusi grup WhatsApp dengan pelakon Fattah Amin menarik perhatian netizen.

Tolak duit komisen

Menerusi paparan skrin mesej tersebut, Fattah menolak wang komisen hasil dia menjual produk syarikat itu di siaran langsung (live) TikTok baru-baru ini.

ARTIKEL BERKAITAN: "Fattah Amin Bukan Saja Selebriti Dihormati Tapi Bersemangat Beri Inspirasi Generasi Muda" - Cikgu Fana PTTI

ARTIKEL BERKAITAN: Netizen Kagum Tengok Penkek Wajah Fattah Amin - "Ni Kalau Dah Makan Tak Sampai Hati Nak ..."

Sebaliknya pelakon filem Pendekar Awang: Darah Indera Gajah itu meminta syarikat tersebut untuk menginfakkan kesemua komisen yang diterimanya kepada golongan yang memerlukan.

“Alhamdulillah, terima kasih bos. Cuma komisen itu nak minta tolong team pak mat uruskan boleh? Infak kepada orang yang perlukan,” tulis Fattah.

Menerusi kapsyen di perkongsian, pihak syarikat itu berbangga dengan bekas suami kepada aktres Nur Fazura tersebut yang sentiasa mempercayai rezekinya.

Bangga dengan Fattah

“Kami kecewa sebab dia tolak komisen dan tak ambil satu sen atas penat lelah menjual kambing. Tapi kami bangga dia yakin dengan rezeki yang telah ditakdirkan.

“Kami minta izin untuk kongsi buat inspirasi rakyat Malaysia. Tangan yang memberi adalah lebih baik dari yang menerima. Semoga dibalas segala kebaikan Fattah Amin.

Rata-rata netizen di ruang komen memuji sikap Fattah Amin yang tidak mahu mengambil wang komisen malah sanggup memberikannya kepada golongan yang lebih memerlukan.

ARTIKEL BERKAITAN: “Saya Ada Jumpa Dengan Fatima Cuma Keadaan Dia Tak Sama” - Fattah Amin

ARTIKEL BERKAITAN: Individu ‘Bitter’ Fattah Amin Dapat ‘Job Lebat’ Lepas Cerai, Anggap ‘Beauty Privilege’ Itu Wujud – “Padahal Ramai Lagi Duda Lain Yang Tak Ada Job”

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Fattah Amin Bukan Saja Selebriti Dihormati Tapi Bersemangat Beri Inspirasi Generasi Muda" - Cikgu Fana PTTI

gempak
22/10/2024
13:50 MYT
Pelakon terkenal Fattah Amin melangkah ke arena pendidikan dengan kolaborasi terbaharunya bersama pusat tuisyen terkemuka, PTTI dalam usaha untuk memberikan sokongan kepada pelajar yang bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).
Viral

Netizen Kagum Tengok Penkek Wajah Fattah Amin - "Ni Kalau Dah Makan Tak Sampai Hati Nak ..."

gempak
22/10/2024
12:30 MYT
Seorang usahawan penkek mencuri perhatian warganet menerusi bakat terpendamnya menghasilkan sebiji penkek berwajah pelakon kacak Fattah Amin.
Hiburan

“Saya Ada Jumpa Dengan Fatima Cuma Keadaan Dia Tak Sama” - Fattah Amin

gempak
22/10/2024
03:20 MYT
Aktor Fattah Amin memaklumkan dia ada berjumpa dengan anak perempuannya, Nur Fatima Aisya, baru-baru ini.
Hiburan

Individu ‘Bitter’ Fattah Amin Dapat ‘Job Lebat’ Lepas Cerai, Anggap ‘Beauty Privilege’ Itu Wujud – “Padahal Ramai Lagi Duda Lain Yang Tak Ada Job”

gempak
19/10/2024
08:20 MYT
Seorang individu meluahkan rasa kurang senang terhadap aktor Fattah Amin gara-gara populariti yang diraih selepas bergelar duda.
Hiburan

Isu Perpisahan Dalam Kalangan Artis, Ini Pendapat Erra Fazira - “Jangan Sampai Mengaibkan Orang Lain”

gempak
16/10/2024
06:55 MYT
Dipuji kerana tidak pernah mendedahkan masalah rumah tangga kepada umum, pelakon dan penyanyi, Erra Fazira enggan kisahnya itu dibandingkan dengan orang lain.
BorakSeeni