Laman Utama

Tragis, Budak 12 Tahun Bunuh Bapa Tembak Diri Sendiri Selepas…

Gempak
25/09/2022
23:03 MYT
Tragis! Seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun menembak bapanya sebelum mengambil keputusan menembak diri sendiri di Weatherford, Texas.
Memetik laporan New York Post, kanak-kanak perempuan itu dipercayai merancang untuk membunuh keluarganya termasuk haiwan peliharaan di rumah sebelum untuk melarikan diri bersama rakannya ke Georgia.
Kes ini disahkan oleh pegawai polis di Balai Parker, Texas yang memaklumkan rancangan melakukan pembunuhan kejam telah dibuat bersama rakannya beberapa minggu sebelum kejadian.
Walau bagaimanapun, rakannya tidak bertindak seperti yang dirancang.
Ketika kejadian berlaku, pihak berkuasa menerima aduan selepas terdengar bunyi tembakan sekitar jam 11. 30 malam pada Selasa malam di sebuah rumah di Weatherford, 30 batu dari barat Fort Worth.
Pihak polis menemui seorang kanak-kanak perempuan terbaring di sebelah pistol dengan kesan tembakan di kepala manakala bapanya ditemui dengan kesan tembakan di perut.
Kedua-duanya dikejarkan ke hospital menggunakan ambulans udara untuk rawatan kecemasan.
Sementara itu, rakan kanak-kanak perempuan yang merupakan pesalah juvana kini ditahan polis untuk siasatan lanjut atas kesalahan merancang pembunuhan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Mana Suhakam Ketika Anak Saya Dibunuh?” - Ibu Bapa Zulfarhan

gempak
26/07/2024
09:29 MYT
Bapa kepada arwah Zulfarhan, Zulkarnain Idros, 60, meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) berkaitan kenyataan yang membantah hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan terhadap enam bekas pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) kerana membunuh anaknya.
Berita

Kes Bunuh Farah Kartini: Isteri Tertuduh Belum Bersedia Tampil

gempak
26/07/2024
04:33 MYT
Isteri kepada Muhammad Alif Monjani, yang didakwa atas pertuduhan membunuh Nur Farah Kartini Abdullah pada 10 Julai lalu, masih belum bersedia untuk hadir ke Mahkamah Kuala Kubu Bharu bagi mengikuti kes pertuduhan terhadap suaminya, pada Jumaat.
Berita

Sebutan Semula Kes Ibu Bapa Zayn Rayyan Pada 18 September

gempak
26/07/2024
03:12 MYT
Mahkamah Sesyen Petaling Jaya menetapkan 18 September ini sebagai tarikh baharu sebutan semula kes terhadap ibu bapa Zayn Rayyan Abdul Matiin yang didakwa mengabaikan kana-kanak austisme iru, Disember lalu.
Berita

Kes Bunuh Farah Kartini: Suspek Tiba Di Mahkamah

gempak
26/07/2024
01:35 MYT
Anggota polis yang ditahan berkait pembunuhan graduan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Nur Farah Kartini Abdullah, tiba di Mahkamah Majistret Kuala Kubu Bharu, Hulu Selangor, pagi Jumaat.
Berita

Prosiding Pertama Sebutan Kes Zayn Rayyan Hari Ini

gempak
26/07/2024
01:27 MYT
Mahkamah Sesyen di sini pada Jumaat sekali lagi mencuri tumpuan, apabila ibu bapa Zayn Rayyan Abdul Matiin dijangka hadir untuk prosiding hari pertama sebutan semula kes pengabaian terhadap kanak-kanak autistik itu, Disember tahun lalu.