Laman Utama

Universal Malaysia Bersikap Neutral Isu Palestin, Harap Orang Ramai Tak Boikot Artis

Muhammad Firdaus
17/11/2023
03:55 MYT
Pengarah A&R dan Pemasaran, serta Ketua Def Jam Malaysia, Hermond Cheng menegaskan Universal Music Malaysia tidak menyokong mana-mana peperangan dan bersifat neutral dalam konflik yang berlaku di Palestin.
Menurut Hermond, hantaran yang dibuat sebelum ini oleh syarikat itu jika diteliti merupakan satu kenyataan lama dan tidak menyebelahi mana-mana pihak.
“Kalau awak baca baik-baik, itu merupakan kenyataan lama. Kami bersifat neutral, kami anti peperangan, kami tak suka mana-mana peperangan, kami tak sokong peperangan, dalam muzik kami nak semua aman damai,” katanya.

BERITA TRENDING: Siti Nurhaliza Tangguh Konsert, Gantikan Persembahan Amal Demi Palestin

Dalam pada itu, Hermond juga berharap agar orang ramai tidak memboikot mana-mana artis di bawah syarikat Universal Malaysia kerana beranggapan ianya merupakan cara artis-artis mencari sumber rezeki.
“Saya rasa tak payahlah, semua orang cari rezeki, kenapa nak boikot,” katanya kepada Gempak.
Sebelum ini Universal Music Group (UMG) telah membuat satu hantaran mencela tindakan Hamas ke atas Israel dan menyifatkan kumpulan itu sebagai organisasi pengganas.
Antara artis-artis di bawah naungan Universal Malaysia adalah Datuk Seri Siti Nurhaliza, Dolla dan Dayang Nurfaizah.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Adidas Mohon Maaf Pada Bella Hadid - "Kami Melakukan Kesilapan Yang Tidak Disengajakan"

gempak
25/07/2024
02:30 MYT
Syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas memohom maaf kepada supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid.
Hiburan

Diperakui Badan Antarabangsa, Fazura Akan Terus Bersuara Isu Negara Palestin - “Itu Adalah Jihad Kecil Saya..”

gempak
23/07/2024
16:00 MYT
Seringkali aktif dalam menyuarakan hal berkaitan negara Palestin, pelakon Fazura tidak terkesan sekiranya kurang mendapat tawaran bekerjasama jenama internasional.
Gaya Hidup

Digugurkan Dari Kempen Kasut Retro, Bella Hadid Upah Peguam Saman Adidas

gempak
22/07/2024
10:25 MYT
Supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid dilaporkan mengupah sepasukan peguam untuk menyaman syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas.
Gaya Hidup

Adidas Gugurkan Bella Hadid Daripada Kempen Kasut Retro Munich 1972

gempak
19/07/2024
16:55 MYT
Adidas pada Jumaat menggugurkan model pro-Palestin, Bella Hadid, daripada kempen pengiklanan untuk kasut retro Olimpik Munich 1972, yang dibayangi oleh pembunuhan beramai-ramai atlet Israel.
Hiburan

Universal Music Malaysia & Alternate Records Kini Jadi Rakan Strategik, Pacu Revolusi Muzik Tempatan!

gempak
15/07/2024
18:00 MYT
Dua ‘label’ berkolaborasi menjadi rakan strategik pemasaran muzik tempatan! Gabungan antara syarikat rakaman muzik tempatan Alternate Records dan syarikat rakaman bertaraf antarabangsa, Universal Music Malaysia dijangka membawa revolusi dalam landskap muzik tempatan dan bakal membuka peluang baharu untuk artis-artis tempatan untuk meluaskan pengaru