Umum tahu esok seluruh umat Islam akan menunaikan ibadah puasa.

Bagi seluruh warga Malaysia, Gempak kongsikan ucapan khas daripada pelakon filem Indonesia, Nanti Kita Cerita Tentang Hari Ini (NKCTHI) iaitu Rachel Amanda dan Sheila Dara Aisha.

Kata-kata ini boleh dijadikan pemangkin semangat untuk kita berpuasa dalam masa yang sama berjuang untuk memutuskan rantaian Covid-19.

"Untuk peminat di Malaysia selamat berpuasa. Selamat memasuki bulan Ramadan. Maafkan saya kalau mungkin tadi ada tersalah kata.

"Semoga bulan Ramadan ini walaupun situasinya berbeza dengan tahun sebelumnya, semua orang semangat berpuasa dan menjalankan ibadah yang lain juga," kata Rachel ketika Live di Instagram (IG) Gempak.

Dalam pada itu, Sheila yang juga merupakan seorang penyanyi turut tidak ketinggalan menitipkan pesanan buat peminat di Malaysia.

"Saya ingin mengucapkan kepada peminat-peminat yang beragama Islam di Malaysia, selamat menyambut bulan Ramadan. Jangan curi-curi makan," katanya.



NKCTHI menceritakan tentang kehidupan tiga adik beradik Angkasa (Rio Dewanto), Aurora (Sheila Dara Aisha) dan Awan (Rachel Amanda).

Mereka mempunyai kisah pilu masing-masing. Keadaan menjadi semakin tegang apabila Awam jatuh cinta pada Kale. Perubahan Awan disedari oleh bapa mereka, Narendra.

Sebagai seorang ayah yang tegas, Narendra cuba mengawal anaknya. Tindakan tersebut turut memberi tekanan buat Angkasa dan Aurora. Ini mendorong pemberontakan Angkasa, Aurora dan Awan sehinggalah rahsia besar keluarga mereka terbongkar.

Secara eksklusif, buat kali pertama filem NKCTHI ditayang terus di pawagam rumah anda!

Filem ini menyaksikan gabungan kerjasama Astro Shaw bersama penerbit yang sering memenangi anugerah utama di Indonesia, Visinema Pictures yang juga merupakan penerbit filem animasi terkenal Indonesia, NUSSA, bersama IDN Media, Blibli.com serta XRM Media.

Apapun, jangan lupa untuk menyaksikan NKCTHI di Astro First saluran 480 dan On Demand bermula hari ini. Untuk mendapatkan info terkini mengenai filem NKCTHI, sila layari Instagram, Facebook dan Twitter Astro Shaw.

Tengah PKP ni korang jangan lupa esok dah mula Ramadan tau. @sheiladaisha sebagai ‘Aurora’ dalam #NantiKitaCeritaTentangHariIni ada pesanan istimewa untuk semua umat Islam sempena Ramadan ini. Apa pun jangan lupa untuk saksikan #NantiKitaCeritaTentangHariIni di Pawagam rumah anda, Astro First mulai HARI INI. . Utamakan keluarga dan semoga terhibur bersama kami di rumah #NantiKitaCeritaTentangHariIni #SetiapKeluargaAdaRahsia #NKCTHI #MyNKCTHI #DudukRumah #StayHome #KekalTenang #BePositiveStayNegative #AstroFirst #DiPawagamRumahAnda

A post shared by Astro Shaw Sdn Bhd (@astroshaw) on