Laman Utama

[VIDEO] Nasi Lemak Ibu Tunggal Makin Laris, Ada Pelanggan Gigih Datang Dari Perak!

Shahrin Zulkifle
16/01/2023
13:00 MYT

Tular di laman TikTok video seorang ibu tunggal yang menjual nasi lemak dengan membuka sebuah gerai secara kecil-kecilan di Sentul, Kuala Lumpur.

Mula berniaga sejak seminggu lalu, wanita yang dikenali sebagai Mya tidak menyangka apabila nasi lemak yang menggunakan resepi keluarga habis terjual setiap hari selepas diserbu orang ramai.

@_missmyaaa_ 2nd day meniaga ! Semoga dipermudahkan segala urusan n dimurahkan rezeki..Jgn lupa singgah ye korg☺️ #fyp#foryou#foryoupage#fypシ#fypシ゚viral#trending#viral#tiktok#akaknasilemak ♬ Sholawat Jibril Penarikan Rezeki - Sholawat Official

Memetik Harian Metro, Mya mendedahkan ada pelanggan yang sanggup datang dari Cameron Highlands dan Perak untuk merasai air tangannya itu.

Tidak hanya itu, ada juga pelanggan yang sanggup membayar kos penghantaran dari Sentul ke Putrajaya, Cyberjaya, Shah Alam dan beberapa kawasan Lembah Klang yang lain.

Menjengah ke ruangan balas pada perkongsian Mya, rata-rata wargamaya mendoakan perniagaan ibu kepada dua cahaya mata terus laku selain ada yang sudah mencuba dan mengakui nasi lemak tersebut ternyata sedap.

“Hadir support, memang sedap! Semoga urusan sis dan keluarga dipermudahkan. Amiin,” ujar seorang wargamaya.

“Alhamdulillah, semoga terus berjaya. Rezeki awak dan keluarga,” kongsi seorang warganet.

“Nanti saya datang bawa geng, terus success kak!,” komen seorang netizen.

Sehingga artikel ini ditulis, perkongsian tersebut telah mendapat lebih 1.5 juta tontonan dan 100 ribu tanda suka.

Sumber: Harian Metro

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.
Viral

Lelaki Berpakaian Wanita ‘Kantoi‘ Curi Baju Dalam

gempak
25/07/2024
04:01 MYT
Perbuatan seorang lelaki yang mencuri pakaian dalam di sebuah kawasan kejiranan berjaya dirakam melalui kamera litar tertutup (CCTV).